Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 121150 keer)

0 gebruikers (en 58 gasten bekijken dit topic.

PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #260 Gepost op: 11 oktober 2008, 19:12:26
beste forumleden,

wat ik dus tot op heden nog steeds niet begrijp is het feit dat U een uitnodiging heeft ontvangen om via email contact op te nemen en te Utrecht bij Stator Brandbeveiliging (opleidingscentrum brandweer en prive voor bedrijven) een demonstratie, dewelke U desnoods zelf mag uitvoeren, bij te wonen.

Dan kunnen we het gelijk, na een overtuigende demonstratie, even over de `attesten` hebben dewelke zonder enig probleem kunnen worden voorgelegd. EN3 uiteraard en bijgevolg Rijkstypekeurmerk NIET

info@pinqy.com (mocht tot op heden geen enkele email ontvangen)

@Palmpie

Wat verstaat U hier niet aan (zie rood gemarkeerde tekst)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #261 Gepost op: 11 oktober 2008, 19:15:28
@Palmpie

Wat verstaat U hier niet aan (zie rood gemarkeerde tekst)

Ik zit meer met het door mij gemarkeerde rode gedeelte. Ik zal het nog groot maken...:
beste forumleden,

wat ik dus tot op heden nog steeds niet begrijp is het feit dat U een uitnodiging heeft ontvangen om via email contact op te nemen en te Utrecht bij Stator Brandbeveiliging (opleidingscentrum brandweer en prive voor bedrijven) een demonstratie, dewelke U desnoods zelf mag uitvoeren, bij te wonen.

Dan kunnen we het gelijk, na een overtuigende demonstratie, even over de `attesten` hebben dewelke zonder enig probleem kunnen worden voorgelegd. EN3 uiteraard en bijgevolg Rijkstypekeurmerk NIET

info@pinqy.com (mocht tot op heden geen enkele email ontvangen)

 ;)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #262 Gepost op: 11 oktober 2008, 19:16:46
Wat EN3 betreft: hier werden reeds op dit forum 20 pagina`s aan gewijd!

Uw poeder- en schuimblussers MET EN3-certificaat kunnen nog geen branden doven waar wij met 210ml wel in slagen! Toch blijft U hier op doordrammen.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #263 Gepost op: 11 oktober 2008, 19:18:37
Nog steeds geen reactie op onze uitnodiging ontvangen.

Rare zaak!


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #264 Gepost op: 11 oktober 2008, 19:19:55
Wat EN3 betreft: hier werden reeds op dit forum 20 pagina`s aan gewijd!

Uw poeder- en schuimblussers MET EN3-certificaat kunnen nog geen branden doven waar wij met 210ml wel in slagen! Toch blijft U hier op doordrammen.

Ik begin er niet steeds over dat het zo'n fantastische blusser is... Ik voel met steeds genoodzaakt om op je beweringen te reageren zodat een consument die dit leest zelf een afgewogen oordeel kan maken om het wel of niet te kopen...  ;)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #265 Gepost op: 11 oktober 2008, 19:26:05
Ik begin er niet steeds over dat het zo'n fantastische blusser is... Ik voel met steeds genoodzaakt om op je beweringen te reageren zodat een consument die dit leest zelf een afgewogen oordeel kan maken om het wel of niet te kopen...  ;)

Beste Palmpie,

U wordt geconfronteerd met een product hetgeen uw stoutste verwachtingen overtreft. Het dooft alles en het kan zelfs niet meer opnieuw aangestoken worden. 210ml vs een 6KG blusser die faalt om zelfs een vetbrand te doven.

Uw reactie beperkt zich tot `getruceerde opnames`, `waar zijn de attesten`, uitnodigingen gaan we niet op in, EN3 bullshit-verhaal,... en nu de consument.

Indien U brandveiligheid hoog in het vaandel zou dragen zou uw eerste bekommernis het welzijn van de particulier moeten zijn en elk nieuw blusmiddel met een toegevoegde waarde, of het nu voldoet of niet aan bepaalde onder lobbywerk verkregen eisen (blijf maar poederblussers verkopen, want daar leven we van...), moeten toejuichen.

Dit hoor ik niet en U gaat bovendien niet in op een zeer duidelijke uitnodiging om het product zelf te mogen testen.

Ik zou nog beginnen geloven dat U op een of andere payroll van een gekende poederblusfabrikant staat.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #266 Gepost op: 11 oktober 2008, 19:31:09
Dit is eindelijk de juist gemaakte analyse:

- met 210ml worden branden gedoofd dewelke NIET met `genormaliseerde` (EN3-gecertifieerde) blussers kunnen gedoofd worden
-
Weet je zelf nog wel wat je allemaal aan het schrijven bent??
Welke branden zouden er niet door de normale EN-3 gecertifideerde blusser geblust kunnen worden.Want dat zou betekenen dat alle brandbeveiligingsbedrijven de kluit belazeren.En dat ik de tallloze malen waarin ik met een EN-3 gecertificeerde brandblusser een brandje volledig had geblust,de boel dus niet had geblust. :o ???

Wat EN3 betreft: hier werden reeds op dit forum 20 pagina`s aan gewijd!

Uw poeder- en schuimblussers MET EN3-certificaat kunnen nog geen branden doven waar wij met 210ml wel in slagen! Toch blijft U hier op doordrammen.
Nou vertel eens,laat beelden daarvan zien.Als je zo zeker bent van je wonderblusser,zul je genoeg zaken hebben om aan te tonen dat wij flutblussers op de markt brengen.
Oja,ik ben inmiddels al een hoop wijzer geworden,door hier en daar wat informatie te vergaren.Enne.....ik zat toch goed met mijn vermoedens over welke blusstof er in die dingen zit. ::)


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #267 Gepost op: 11 oktober 2008, 19:39:52
In Nederland spreken we regels af voor brandblussers om de consument te beschermen. Dit omdat de consument anders niet meer weet wat hij koopt en omdat er bij brand meestal geen tweede kans meer is... :-X Deze testen zijn objectief en onafhankelijk van de producent van de blusser. Of je nu een blusser van merk A koopt of van merk C je weet dat ze beiden bij gelijke typering volgens de norm hetzelfde zullen doen bij een brand.
Testen door mij zelf hebben net zoveel waarde als dat een fabrikant ze zelf test... nul komma nul waarde... Ik pretendeer niet dat ik een blusmiddel goed kan testen omdat we daar standaard, reproduceerbare, testen voor hebben afgesproken en ik kan deze niet uitvoeren.

Nu heeft een fabrikant een blusser met een blusmiddel die in een zucht en een sch**t leeg is... Dus de consument heeft geen tweede kans als de eerste poging faalt... :-X Dat noem ik dus schijnveiligheid. Blijkbaar is de wetgever het met mij eens want dit dure speeltje mag niet op de markt gebracht worden als 'brandblusser'... Nu kan de fabrikant nog zoveel argumenten op tafel leggen waarom het wel een goed product is... het enigste wat hij moet doen is zorgen dat hij het predicaat brandblusser mag voeren en dus voldoen aan de EN-3 norm die we in HEEL Europa hebben afgesproken... Hij moet dus als hij het niet eens is met deze norm niet bij de NL regering zijn maar bij de EU...

De enige reden waarom de fabrikant niet kan voldoen aan de EN norm is omdat zijn 'ontwerp' van de blusser 'heilig' is... Wat is nu belangrijker.... het ontwerp of de functie bij een blusser...  :-X Omdat hij het ontwerp niet wil aanpassen moeten wij het maar slikken.... Ik denk het niet dat we in deze arrogante houding gaan trappen... ;)

Er zijn veel meer brandblussers op de markt die wel voldoen aan de EN-3 en die de consument gewoon in de winkel (bouwmarkt) kan kopen. Met deze blussers heeft de consument wel wat in handen waarmee hij ook nog een tweede kans heeft als hij/zij moet blussen. Niet iedere consument is getraind in omgaan met een blusser en met welke technieken hij moet gebruiken. Vaak is het toch de eerste keer als hij/zij een brandblusser daadwerkelijk moet gebruiken....

Mijn advies aan de consumenten is gewoon om een EN-3 blusser te kopen en geen geld aan PinQy te besteden. Zie ook de site van consument en veiligheid met advies voor de minimum blushoeveelheid in een brandblusser. Heel je huis kan er vanaf hangen als je hem moet gebruiken dus wat heb je liever... een echte, geteste, brandblusser of een 'hebbedingetje' met geen tweede kans... 8)



@rescue: Hoe zou jij het vinden als iedere fabrikant met een goed verhaal zonder een wettelijke toestemming medicijnen mag gaan leveren in NL onder de noemer 'snoepjes voor (ik noem maar wat) alzheimer', om op die manier onder de wetgeving van medicijnen uit te komen? En het dan geen medicijn noemen maar wel vertellen dat het tegen alzheimer helpt.... Dat mag toch ook niet...  ;)
[/color]

Ons product is zodanig slecht dat het door verschillende europese verzekeringsmaatschappijen (je weet wel, mensen die geen enkele ervaring hebben inzake brandbestrijding in vergelijking met jullie ervaring in Nederland) gratis word aangeboden aan hun klanten als ideaal hulpmiddel aangezien de huidige poederblussers NIET voldoen. Oh ja, en het zijn er een pak!

In de Scandinavische landen werd zelf de EN3-regelgeving opzij gelegd voor ons product!

Wij hebben dit uiteraard gerealiseerd zonder attesten, met getruceerde opnames en met weinig gevoel voor marketing. Althans als je er dit forum op naleest. Zij zijn echter wel naar een demonstratie gekomen en hebben zelf testen uitgevoerd. Dit uiteraard na een uitnodiging waarop zij zijn ingegaan.

Oh Heilige Palmpie der EN3-Apostelen, schenk ons uw inzicht opdat wij niet onwetend zouden zijn voor misleidende niet-geattesteerde discipelen dewelke niet in het Heilig Boek van het Rijkstypekeurmerk staan vermeld.


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #268 Gepost op: 11 oktober 2008, 19:42:42
Weet je zelf nog wel wat je allemaal aan het schrijven bent??
Welke branden zouden er niet door de normale EN-3 gecertifideerde blusser geblust kunnen worden.Want dat zou betekenen dat alle brandbeveiligingsbedrijven de kluit belazeren.En dat ik de tallloze malen waarin ik met een EN-3 gecertificeerde brandblusser een brandje volledig had geblust,de boel dus niet had geblust. :o ???
Nou vertel eens,laat beelden daarvan zien.Als je zo zeker bent van je wonderblusser,zul je genoeg zaken hebben om aan te tonen dat wij flutblussers op de markt brengen.
Oja,ik ben inmiddels al een hoop wijzer geworden,door hier en daar wat informatie te vergaren.Enne.....ik zat toch goed met mijn vermoedens over welke blusstof er in die dingen zit. ::)

Zal wel zijn. Daarom dat jullie nog altijd met poeder werken.

Laat met niet lachen! Net zoals je opmerking dat je een staaltje onmiddelijk zou analyseren. Zoals Coca Cola zeker?


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #269 Gepost op: 11 oktober 2008, 19:44:36
Citaat van de dag: met poeder doof je zonder probleem een vetbrand. Anders zouden we de boel aan het belazeren zijn
Gelukkige: Peter71