Mini brandblusser PinQy

Auteur Topic: Mini brandblusser PinQy  (gelezen 121041 keer)

0 gebruikers (en 74 gasten bekijken dit topic.

Engeltje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 243
Reactie #370 Gepost op: 13 oktober 2008, 10:50:08
Maar stel even dat het tooltje z'n beloften allemaal waar maakt.. Dan kan je van zelfde blussmiddel, c.q. principe ook een grotere versie maken en als een gecertificeerde brandblusser op de markt brengen..  En is PinQy een misschien wel een leuke gadget voor erbij..  En verkoop je er misschien wel meer..  

Stel even dat de 1 KG norm, het enige discussie punt is..  Maak een iets grotere versie van de PinQy. en voldoe aan de normen., Dat is voor de fabrikant echt een eitje...

Helemaal mee eens, maar uit de discussie lijkt het dat de fabrikant voornamelijk een verkooppraatje aan het houden is, en niet aan wil tonen dat het ding beloften waar kan maken. Natuurlijk is het prachtig wanneer je een concept bedenkt waarmee effectiever geblust kan worden, maar wat is het probleem dit op objectieve wijze aan te tonen?

Nu is het een beetje "wie aan mij twijfelt is tegen mij". Ik denk dat je mensen ook recht moet geven op hun twijfel, en hun op basis van goede argumenten mag proberen te overtuigen. Die argumenten ontbreken hier nog.
Mijn motto: "live fast, die young and leave a damn' goodlooking corpse"


Gast48368

  • Gast
Reactie #371 Gepost op: 13 oktober 2008, 17:08:12
Ik blijf het toch knap vinden dat er in no time 39 pagina's getikt kunnen worden over een plantenspuit van 14 cm waar schuim uit komt.... O0


Plan de campagne in deze zou ook zeker niet mijn insteek zijn......zorg dat je je zaakjes op voorhand goed geregeld hebt, dat voorkomt dit soort discussies.  ;)

Misschien is het iets voor "het beste idee van Nederland". ??  8)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #372 Gepost op: 13 oktober 2008, 17:17:31
Ik blijf het toch knap vinden dat er in no time 39 pagina's getikt kunnen worden over een plantenspuit van 14 cm waar schuim uit komt.... O0


Plan de campagne in deze zou ook zeker niet mijn insteek zijn......zorg dat je je zaakjes op voorhand goed geregeld hebt, dat voorkomt dit soort discussies.  ;)

Misschien is het iets voor "het beste idee van Nederland". ??  8)



Dit hebben die 39 pagina's wel opgeleverd dat we in www.google.nl op de 4e plaats staan als je op PinQy zoekt en op www.google.be op de 8e plaats...  ;) Beiden op de zo belangrijke eerste pagina...

Dat vindt ik toch een mooie prestatie!!  O0  ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #373 Gepost op: 13 oktober 2008, 18:41:46
Beste Pinqy en andere belangstellende voor dit ding.

Hieronder treft u uit de Wet wapens en munitie de volgende bepaling:

(citaat)

R03. Aanwijzing voor bedreiging of afdreiging geschikte voorwerpen
Wetgeving - Wet Wapens en Munitie    Artikel 3

Als voorwerpen van categorie I, onder 7°, die een ernstige bedreiging van personen kunnen vormen of die zodanig op een wapen gelijken dat zij voor bedreiging of afdreiging geschikt zijn, worden aangewezen:

1. voorwerpen die voor wat betreft hun vorm, afmetingen en kleur een sprekende gelijkenis vertonen met vuurwapens of met voor ontploffing bestemde voorwerpen;


(einde citaat)

http://www.infopolitie.nl/index.php?option=com_content&view=article&catid=43%3Awet-wapens-en-munitie&id=1294%3Aaanwijzing-voor-bedreiging-of-afdreiging-geschikte-voorwerpen&Itemid=26

Dit ding lijkt heel erg op een handgranaat. Ik denk PinQy dat u - voordat u verder gaat met het aan de man brengen van dit ding - eerst maar eens moet gaan overleggen met een deskundige op het gebied van de Nederlandse Wapenwetgeving.

Wie in Nederland al zo'n leuk apparaat heeft, zou ik graag het volgende aan willen raden. Stille wateren, diepe gronden, afzinken en niet meer overpraten.

Of bereid zijn om een proefproces te starten. Wat u zal verliezen.

Was getekend,

DB


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #374 Gepost op: 30 december 2008, 15:07:31
Iemand nog nieuws over de pinkie....?


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #375 Gepost op: 30 december 2008, 17:39:39
Volgens mij staat er alleen een wijziging van de CWm op de rol voor 2009, de WWm blijft ongewijzigd.

Dus als de makers het design niet drastisch hebben aangepast, is de Pinqy nog altijd een No Go in Nederland.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #376 Gepost op: 3 april 2009, 22:06:48
iemand al een PinQy in een Nederlandse winkel gezien?  ::)


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #377 Gepost op: 4 april 2009, 17:58:02
Niet in de nederlandse winkel, maar wel al op Ebay

http://cgi.ebay.nl/Mini-brandblusser-voor-op-kantoor-of-thuis-PINQY-!!_W0QQitemZ120396913992QQcmdZViewItemQQimsxZ20090325?IMSfp=TL090325152001r1022

prijs:  EUR 25,00  
Verzending: EUR 6,20
Pakketpost
Service naar Nederland
Wordt verzonden naar: Wereldwijd
Objectlocatie: Maastricht, Nederland

Verder is de site van Pinqy nu ook gedeeltelijk in het Nederlands.
http://www.pinqy.com
--------------------------

Het Nibra (Nederlands Instituut Fysieke Veiligheid Nibra) heeft ook al een antwoord op draagbare aėrosol blustoestellen.

Risicoanalyse draagbare aėrosol blustoestellen  
In een aantal landen binnen de Europese Unie (EU), zoals Frankrijk, Engeland en Duitsland, zijn draagbare aėrosol blustoestellen verkrijgbaar. Dit zijn kleine blustoestellen, bestemd voor huishoudelijk gebruik.  
12-11-2007  

Er bestaat (nog) geen EU-norm voor draagbare aėrosol blustoestellen. In Nederland is dit type blustoestellen niet toegestaan (dit geldt zowel voor de invoer, handel als productie).

RAPEX-richtlijn
In een eerder onderzoek naar deze toestellen, in 2006, heeft het Nederlands Instituut Fysieke Veiligheid Nibra geconcludeerd dat de veiligheid ervan voor consumenten niet te allen tijde gegarandeerd kan worden.
Het ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) en de Landelijke Faciliteit Rampenbestrijding hebben behoefte aan een risicoanalyse van de draagbare aėrosol toestellen conform de Europese RAPEX-richtlijn.

Onderzoeksvragen
De RAPEX-richtsnoeren vragen naar inzicht in:

— ongevalscenario's
— ernst van de ongevalscenario's
— waarschijnlijkheid van de ongevalscenario's
— risicograad
— tolereerbaarheid van het risico.



Vier scenario's
Cijfermateriaal om deze vragen te beantwoorden ontbreekt. In een sessie met Nederlandse experts zijn bovengenoemde onderzoeksvragen behandeld. De experts hebben vier scenario's benoemd:

- De toepassing werkt niet
- De toepassing wordt gebruikt bij een brand waarvoor deze niet geschikt is
- De toepassing heeft onvoldoende blusvermogen
- Na succesvolle toepassing vindt er een herontsteking van de brand plaats.

De tabel aan de rechterzijde (klik op de afbeelding) vat de resultaten van de toepassing van de RAPEX-richtsnoeren van elk van de vier scenario's samen.  
apid action
Met name de scenario's 'ongeschikt voor type brand' en 'herontsteking' vormen erg hoge risico's voor de gebruiker en eventueel andere aanwezigen.
Toepassing van de tolereerbaarheidsmatrix wijst uit dat urgente actie (rapid action) vereist is. In ons land worden draagbare aėrosol blustoestellen echter al op preventieve gronden van de markt geweerd, zodat geen verdere actie noodzakelijk is.
Het ministerie van BZK heeft op grond van deze risicoanalyse in een brief aan de Europese Commissie negatief geadviseerd over het gebruik van draagbare aėrosol blustoestellen.


Het volledige onderzoeksrapport




[Bron: Nibra]

 
http://www.nifv.nl/upload/81624_668_1174307320984-12-03-07_m_b_u_def_rapex_eindrapport.pdf


PinQY

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 151
Reactie #378 Gepost op: 20 april 2009, 18:11:14
Voor zij die het nog niet begrepen hebben (wat hier duidelijk het geval is): PinQY is geen aerosol


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #379 Gepost op: 21 april 2009, 00:14:26
@ pingy:

http://www.fareconsultants.com/

Succes!

(gaat u nodig hebben...  ::) )