Evenementen ambulance

Auteur Topic: Evenementen ambulance  (gelezen 19965 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

security

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 4 april 2007, 18:31:29
hmmm oke
ja kan het ook neit op het internet vinden

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #11 Gepost op: 4 april 2007, 18:31:57
er zullen vast wel mensen zijn die het beter weet als mij
flappus  niet elke verandering is een verbetering

Danis

• IC verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • Verpleegkundige, Rode Kruis
Reactie #12 Gepost op: 4 april 2007, 18:34:01
Wij ( Rode Kruis Veenendaal) hebben ook een Hulp ambulance.
Deze auto gebruiken wij vooral voor sociaal liggend vervoer, zeg maar alle niet medische ritten. Bijvoorbeeld mensen die alleen liggend vervoerd kunnen worden en op bezoek willen bij iemand, of op vakantie gaan, etc.

Daarnaast gebruiken we hem ook als eerste hulp post bij evenementen. Hierbij vervoeren we in principe geen slachtoffers, hiervoor zijn we niet bevoegd en wordt door de reguliere ambulancedienst gedaan. Wel komt het voor dat we mensen die bijvoorbeeld uit een hardloopwedstrijd stappen ivm vermoeidheid of ziekte, naar de start of de tent brengen.

Wij rijden dus ook nooit met zwaailicht en sirene, maar dit geldt voor ons ik weet niet hoe het bij andere organisaties zitten die je hiervoor noemde.

Helemaal zeker weten doe ik het niet, maar ik dacht dat de cpa er wel van op de hoogte is dat we een hulpambulance hebben, zodat ze eventueel een beroep op ons kunnen doen voor bijvoorbeeld B vervoer, dit komt alleen nauwelijks tot niet voor.

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #13 Gepost op: 4 april 2007, 18:36:53
dat is bij ons ook zo. maar bij hardloopwedstrijden en de tilburgse kermis wil het weleens voorkomen dat al wagens vol zit en dan word er weleens gereden. en sirene gaat weleens aan om op het parkoer te kunnen

Danis

• IC verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • Verpleegkundige, Rode Kruis
Reactie #14 Gepost op: 4 april 2007, 18:39:25
Ja dat kan, wij gebruiken de zwaailicht soms ook weleens voor onze veiligheid op bijvoorbeeld een parcours van een wielerwedstrijd, maar verder niet op de openbare weg.

Ik zit me net ook te bedenken dat afgelopen jaar ook hulp ambulances van o.a. RK Utrecht (als ik me niet vergis) ingezet zijn voor het vervoer van slachtoffers bij de vierdaagse van Nijmegen.

tebby

• Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
    • mijn hyves
Reactie #15 Gepost op: 4 april 2007, 18:42:26
is dan ook voor de veiligheid van de sporters. want ze kunnen al van afstand zien dat er wat staat. we gebruiken de wagens ook weleens echt als post bij de kermis. dan hebben ze 2 vaste posten en op topavonden dan staan er nog 2 rijdende bij met 4 man er bij

Patriess

• Verpleegkundige/EHV/BHV+/LOTUS i.o.
  • Senior gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 4 april 2007, 19:11:49
Zover als ik weet mag je een volledig ingerichtte ambulance alleen inzetten wanneer deze voorzien zijn van SOSA gekwalificeerd personeel.
De regels omtrent de striping weet ik niet precies.
Nurse powerrrrr

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #17 Gepost op: 4 april 2007, 19:14:47
Elke ambulance die geen toestemming heeft om de sovam striping, of iets wat daar sterkt op lijkt, te voeren vormt een inbreuk op het merkenrecht.
Ieder ambulance die niet als zodanig bij de RDW staat geregistreerd mag geen toeters en bellen er op hebben laat staan ze op de openbare weg gebruiken (daar buiten wel wel uitkijken voor geluidsoverlast en verkeershinder door de opgeroepen reacties van weggebruikers)
Op het moment dat ze zonder toestemming van de MKA of andere bevoegd gezag met slachtoffers over de openbare weg rijden, dan is de kans groot dat de rechter de wet op het ambulancevervoer moet gaan afstoffen....

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 4 april 2007, 21:21:03
Er zijn diverse evenementen-clubs die een vergunning hebben om met ambulances over de weg te gaan en zelfs mensen te vervoeren direct van evenementenlocatie naar ziekenhuis.
Voorbeeld daarvan is Service Medical,  Die heeft een vergunning voor heel Nederland..  Zo zijn er nog enkele anderen..

Verder zijn er diverse clubs die een ambulance gebruiken als mobiele eerste hulp post. en rijden met OGS alleen op het evenementen
terreinen. (Sommige evenemententerreinen zijn groot of moeilijk toegankelijk..), Voorbeelden zijn EMS..

De meeste ambulances voldoen dat meestal aan alle normen.  Het trainingsniveau van het personeel kan verschillen per evenement, echter is dan gebruikelijk om twee artsen of een AVP in te zetten.

Wij gebruiken alleen voertuigen voor het brengen van arts, first responders en redders ter plaatse brengen.  De meeste terreinen waarop we werken zijn eigenlijk niet toegankelijk genoeg om op fatsoenlijk iemand met een ambu te rijden.. Wij lopen meestal met de slachtoffers naar de eerste hulp post om daar de patient verder te behandelen of over te dragen naar de ambulancedienst.

Bij sommige evenementen gebruiken wij ook wel een ambulancevoertuig, echter word die alleen gebruikt als mobiele eerste hulppost, niet om slachtoffers te vervoeren.  Meestal organseren we incident-management zo danig dat ook niet nodig is..

Verder kan elke organisatie een ambulance met bemanning huren... geen probleem.. Zo lijkt het ook wat... :-X

security

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 4 april 2007, 23:00:19
Er zijn diverse evenementen-clubs die een vergunning hebben om met ambulances over de weg te gaan en zelfs mensen te vervoeren direct van evenementenlocatie naar ziekenhuis.
Voorbeeld daarvan is Service Medical,  Die heeft een vergunning voor heel Nederland..  Zo zijn er nog enkele anderen..

Verder zijn er diverse clubs die een ambulance gebruiken als mobiele eerste hulp post. en rijden met OGS alleen op het evenementen
terreinen. (Sommige evenemententerreinen zijn groot of moeilijk toegankelijk..), Voorbeelden zijn EMS..

De meeste ambulances voldoen dat meestal aan alle normen.  Het trainingsniveau van het personeel kan verschillen per evenement, echter is dan gebruikelijk om twee artsen of een AVP in te zetten.

Wij gebruiken alleen voertuigen voor het brengen van arts, first responders en redders ter plaatse brengen.  De meeste terreinen waarop we werken zijn eigenlijk niet toegankelijk genoeg om op fatsoenlijk iemand met een ambu te rijden.. Wij lopen meestal met de slachtoffers naar de eerste hulp post om daar de patient verder te behandelen of over te dragen naar de ambulancedienst.

Bij sommige evenementen gebruiken wij ook wel een ambulancevoertuig, echter word die alleen gebruikt als mobiele eerste hulppost, niet om slachtoffers te vervoeren.  Meestal organseren we incident-management zo danig dat ook niet nodig is..

Verder kan elke organisatie een ambulance met bemanning huren... geen probleem.. Zo lijkt het ook wat... :-X

oke dank je wel voor deze uitleg
nu heb ik nog wel de vraag hoe krijgen deze clubs dan de vergunning en vraag ze zoiets dan gewoon aan bij de rdw ofzow?
want lijkt mij dat niet iedereen toch zow een vergunning krijgt.....