Evenementen ambulance

Auteur Topic: Evenementen ambulance  (gelezen 19969 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

security

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 16 april 2007, 00:25:25
oke maar goed waarom hebben ze dan toeters en bellen als ze geen vergunning ervoor hebben dan bedoel volgens mij moet je ook zogenoemde pit opleiding hebben om met toeters en bellen aan te mogen rijden.

Karim

• Gast
Reactie #31 Gepost op: 16 april 2007, 01:27:03
volgens mij moet je ook zogenoemde pit opleiding hebben om met toeters en bellen aan te mogen rijden.

Van een "pit opleiding" heb ik nog nooit gehoord, en ook zonder speciale opleiding kan je in nederland al met OGS rijden.

Ultimato

• Senior gebruiker
Reactie #32 Gepost op: 16 april 2007, 03:34:58
Van een "pit opleiding" heb ik nog nooit gehoord, en ook zonder speciale opleiding kan je in nederland al met OGS rijden.

alles KAN t mag alleen niet altijd ;)
Politie Aspirant niveau 4

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 16 april 2007, 09:13:13

In dit geval bedoeld Karim, ook dat het mag, wel onder strikte voorwaarden...

Karim

• Gast
Reactie #34 Gepost op: 16 april 2007, 09:49:06

Dit kan en mag allebei  ;)

Ik heb bijna 'n jaar op de HAP rondgereden met OGS voordat ik 'n speciale rijopleiding kreeg, het enige wat ik had gekregen was een "instructie om met OGS te rijden" wat bestond uit 1 A4'tje met een paar regeltjes er op.

vesalius

• Senior gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 16 april 2007, 13:42:31
Dit kan en mag allebei  ;)

Ik heb bijna 'n jaar op de HAP rondgereden met OGS voordat ik 'n speciale rijopleiding kreeg, het enige wat ik had gekregen was een "instructie om met OGS te rijden" wat bestond uit 1 A4'tje met een paar regeltjes er op.

Same here, duurde een half jaar voordat ik een aanvullende rijopleiding heb gekregen...

Er staat nergens in de wet dat een bestuurder van een OGS-voertuig een aanvullende rijopleiding moet hebben genoten. Er bestaan allerlei richtlijnen, maar dat is zoals de naam al aangeeft geen verplichting.

ijsselvechter

• Forum gebruiker
Reactie #36 Gepost op: 19 april 2007, 13:03:50
oke:P
hoe zit het dan met de vergunningen hiervan?
Die vergunning zal in het bezit blijven van de ambulancedienst. Zij moeten immers een nieuwe auto laten rijden op die vergunning. Deze is dus niet overdraagbaar.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 19 april 2007, 17:56:14
Die vergunning zal in het bezit blijven van de ambulancedienst. Zij moeten immers een nieuwe auto laten rijden op die vergunning. Deze is dus niet overdraagbaar.

Correct,  de vergunning is niet gekoppeld aan de auto maar aan de organisatie...

Siegie

• Ambulancier
  • Forum gebruiker
Reactie #38 Gepost op: 20 april 2007, 23:35:05
Voor mijn als Belg klinkt deze wat naar bij ons hebben de EHBO diensten allemaal één of meerdere ziekenwagens waar de slachtoffers mee afgevoerd worden en op de meeste evenementen is deze zelfst verplicht vanuit het veiligheidsplan van de gemeente.
Pas op ik kuur deze niet helemaal goed ik vind het systeem Nederland beter maar het kaost allemaal toch extra meer voor de organisator of niet?
Zelf ben ik ook verantwoordelijke voor een EHBO dienst en als je gaat kijken naar onze afdelingsite zul je zien dat we ook over een ziekenwagen beschikken, wel geen nieuwe want daar is geen kapitaal voor.

http://www.everyoneweb.co.uk/DVH/

Gr Siegie
Ambulancier ambulancedienst Turnhout

security

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 22 april 2007, 22:47:01
Correct,  de vergunning is niet gekoppeld aan de auto maar aan de organisatie...
oke maar hoe krijgen deze organisaties dan een vergunning?