Weet iemand waar ik zo'n perskaart kan krijgen (de gewone).
Als je werkzaam bent voor een medium (geen Jomanda) of een omroep, dus bijvoorbeeld voor een lokale krant dan zou je wellicht van hun een perskaart kunnen krijgen. Uiteraard moet je dan wel regelmatig foto's leveren, waarmee je al aangetoond hebt dat een perskaart voor jou meerwaarde heeft.
Of je bakt zelf iets in elkaar. Voor wat betreft fotograferen ben ik al een paar jaar met pensioen, maar toen ik jaren terug elk incident op de gevoelige plaat trachtte vast te leggen liep ik uiteraard ook regelmatig vast op het befaamde lintje. Vervolgens ben ik mezelf een beetje gaan uitleven in Photoshop en heb een kaart gemaakt met daarop groot PERS, mijn foto en de bedrijven (en media) alwaar ik geregeld foto's aan leverde. Geloof me of niet en verwerp het maar als je wilt, maar er stond zelfs een politielogo op omdat er af en toe een foto van mij in het Algemeen Politieblad (APB) stond. Tig agenten in de meest uiteenlopende rangen hebben deze kaart onder ogen gekregen en 9 van de 10 keer werd ik gewoon toegelaten onder de gebruikelijke regels (niet in de weg lopen, etc).
Tip; laat zoiets afdrukken als foto (opsturen naar Kruidvat, HEMA, etc), netjes uitsnijden en laten plastificeren. Hoe professioneler zo'n kaart oogt, hoe groter de kans dat je toegelaten wordt, het is immers je visitekaartje...