Okay...heel even dan........
Ik ken het door jou genoemde onderzoek uit de VS.
Hoe ik het zie?
Ik denk dat we kunnen verslappen, zonder MMT. Ook ik realiseer me heel erg goed dat dit risico's met zich meebrengt.
Alles valt of staat met kennis en ervaring. Dat is niet anders met intuberen. De hele club Nederlandse ambuplegen scholen én vaardig maken/houden is een onmogelijke opgave.
Zeker gezien het feit dat er nog mensen rondlopen die vinden dat je ook kan intuberen met alleen sedatie
Niet om mijn eigen beroepsgroep af te vallen, maar sommige inzichten zijn niet van deze tijd maar bestaan wel. Er zijn nu eenmaal cowboys actief die het allemaal wel zelluf kunnen.
Niet in de patiënt zijn belang handelen maar puur goed zorgen voor het eigen ego. De Nederlandse ambupleeg kan postmortum(reanimatie) intuberen. En dat is het dan wel.
Ik ben dus geen voorstander van de "prakmethode"
Ik denk dat we gebruik moet maken van een kleinere groep; bv de first responders/ motorrijders.
Dit is een kleine groep plegen die verhoudingsgewijs veel vaker intuberen dan de gemiddelde ambupleeg en ook nog eens vaak als eerste ter plaatse zijn.
Veel ervaring , ook binnen de acute (neuro)traumatologie.
Alles is te leren, mits je er goede degelijke scholing/praktijkonderwijs op los laat. Ik denk dat het MMT daar een prachtige rol in kan vervullen.
Ik denk dat je als ambulancezorg door moet ontwikkelen. Niet dingen angstvallig weghouden. Denk bv aan NP/PA'ers.
Ontwikkel een selecte groep plegen verder.Zo gaat dat in de kliniek ook.
Maar goed....dit zijn MIJN gedachten......