Update 03/02/2007:
Vandaag gingen we dus verder met de restauratie van de Volvo.
Uitgevoerde werkzaamheden:
- Afstomen motor(compartiment), ophanging, etc...
- Demonteren van leidingen diameter 45
Het demonteren van de leidingen bleek niet zo makkelijk te zijn. Sommige zaten echt muurvast. Na controle bleek dat vele van de leidingen niet enkel netjes aan elkaar geschroeft waren maar ook nog voorzien waren van een laag tin. Hierdoor moesten we diverse leidingen verwarmen om ze toch uitelkaar te krijgen. Op deze manier konden we aan enkele filters die in de leidingen zaten zodat we ook deze konden verwijderen en te week zetten in een productje om terug proper te krijgen. Tevens blijkt ook dat er meer koper gebruikt werd dan we dachten.
Het handige aan zo'n oude pompwagen is dat je quasi alles tot op het naakte chassis uitelkaar kan schroeven. Handig zolang alles maar loskomt tenminste
Vandaag is ook definitief besloten om de ganse wagen opnieuw professioneel te laten spuiten. Enkel het dak zal deze keer niet meegespoten worden aangezien we véél te weinig tijd hebben om ook het dak onder handen te nemen. Einde april moet de wagen klaar zijn om gespoten te worden en voor midden mei moet deze terug netjes in elkaar gestoken zijn en operationeel zijn voor een manifestatie in Oostenrijk.
The clock is ticking...
---------------------
Update dinsdag 06/02/2007:
Gisteren gingen we dus opnieuw aan de slag. Volgende zaken werden uitgevoerd:
- Afschuren wielkasten + bijwerken
- Verwijderen sierstrips
- Verwijderen grille
- Verwijderen koppelingen op pomp
Geen foto's deze keer, toestel lag in mijn auto die thuis in panne stond
Zaterdag een nieuwe update met foto's...
---------------------
Omstreeks 10h begonnen we met een groep van 6 personen weer aan ons project. De Volvo N88 Wasterlain...
Uitgevoerde werkzaamheden:
- Verwijderen klinken
- Verwijderen deur passagier
- Verwijderen deur materiaalcompartiment rechts
- Verwijderen afsluitkranen (koper) voorbouwpomp
- Schilderen grondverf chassis voorbouwpomp
- Afschuren deur passagier
- Uitslijpen slechte stukken uit beide deuren
- Nieuwe stukken snijden en deze in vorm kloppen (manueel)
- Afstomen motorkap
- Uitblutsen, plamuren & schuren slechte stukken
- ...
Ondertussen hebben we ook een vriendelijk carrosseriebedrijf gevonden dat ons wil helpen bij het herspuiten van de vrachtwagen. Met dank aan CTC Moyson te Londerzeel:
http://www.ctcmoyson.com Dinsdag gaan we verder en volgt er ook een nieuwe update...
---------------------