Niet kunnen en mogen of willen reageren namens een organisatie is natuurlijk niet vreemd, er zijn bij grotere oragniaties taken verdeeld en voorlichting dus ook altijd handig als er een eneduidig antwoord wordt gegeven om te voorkomen dat de andere ntwoorden naar je hoofd worden geslingerd. Kan me voorstellen dat bij drukte er bij de kustwacht zaken met lagere prioriteit niet worden geregeld of nagevraagd, hierbij vraag je wat meer van je eenheden maar die moeten dit prima op kunnen lossen.
9910001
Exact verwoord wat ik al eerder aangaf. Melmac, ik ben diverse keren bij de kustwacht op bezoek geweest en weet wat er nog meer kan spelen. Bij mijn laatste bezoek was er een dame die een mijnheer miste die ze wel de veerpont op- maar niet weer af had zien gaan.
Als ik zeg dat de kustwacht geen eindeloze capaciteit heeft, is dat toch geen kritiek, of gebrek aan voorstellingsvermogen van mijn kant? Ook niet iets waar je je druk over hoeft te maken, want zoals 9910001 al zegt, de eenheden moeten dat zo op kunnen lossen.
Toch kan het geen kwaad om na te gaan of iets toch nog beter had gekunt, we zijn toch allemaal in om zo optimaal mogelijk hulp te bieden? En dan denk ik, misschien moet een van de boten toch niet mee doen aan de wedstrijd maar inlichtingen in gaan winnen. Dat ontlast de kustwacht en je kan tijdig opschalen als er meer aan de hand blijkt te zijn dan alleen materiale schade. Ik heb inmiddels de foto"s gezien van het jacht en het verhaal gehoord van de schipper. Daar zijn waarlijk een paar mensen net door het oog van de naald gekropen!
Ik had er vandaag ook een. Een dame aan boord genomen die op een drijver van een catamaran gevallen was tijdens het omslaan, klaagt over wat pijn in de ribben, zegt zelf "in de medische wereld te zitten" en beslist geen amu in te willen en te gaan voor een gekneusde rib.
Blaricum 1 gaat met ons mee met de catamaran op sleep en regelt uiteindelijk toch een ambu omdat aan de kant gekomen mevrouw het alsnog benauwd krijgt.
Volgende keer misschien toch gelijk maar ambu laten bellen, de kustwacht bood het nog aan.
Maar zo ben je steeds bezig te zoeken naar het optimale en dat doel komt alleen dichterbij als je kritisch -vooral naar jezelf- blijft kijken.
Henk