Aanschaf hoogwerkers brandweer Waterweg.

Auteur Topic: Aanschaf hoogwerkers brandweer Waterweg.  (gelezen 4151 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

sajo

• Gast
Gepost op: 7 mei 2007, 21:42:49
Hey forum genoten,
En dan met name neem ik aan de leden in de regio Rotterdam-Rijnmond.

Wie van jullie weet er al meer over de aanschaf van een aantal nieuwe hoogwerkers in de regio,
waarvan er 2 voor de Brandweer Waterweg zijn gereserveerd?

En wie kan mij helpen aan foto's van de hoogwerker die op 30 april jl. stond opgesteld op het veiligheidsplein in/bij de Kazerne vlaardingen.

Ik ben benieuwd.

Gr J.

PH-PXA

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 7 mei 2007, 21:49:08
Ik heb wat plaatjes van het demo voertuig uit duitsland.

Maassluis en Vlaardingen krijgen een HW en heel mischien capelle aan de ijssel ook (33-1) maar dat is weer onzeker hoewel onze AL wel aan vervanging toe is(voor de duidelijkheid de AL 33-1 bedoel ik).
Greetz roy

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 7 mei 2007, 21:50:54
Die zijn nog niet besteld. De aanbesteding is afgerond, en nu moeten de hoge heren in de VRR beslissen welke van de ingeschrevenen de opdracht gegund krijgt. Daartegen kunnen de "verliezers" weer bezwaar maken, etc. Duurt nog wel even dus.

En die hoogwerker die daar stond, was een demowagen van Metz. Dat is dus niet de nieuwe hoogwerker voor Vlaardingen, al zou het natuurlijk best zo'n zelfde model kunnen worden. Maar het kan net zo goed DAF of Volvo worden, en de opbouw kan ook van alles zijn.

Foto heb ik helaas niet digitaal....
greetz,  Enrique

PH-PXA

• Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 7 mei 2007, 21:51:43
Hier wat foto`s van het demovoertuig, maar ik had ze al in een ander topic gepost toch vind ik het wel passen in dit topic  O0

Greetz roy

sajo

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 7 mei 2007, 23:08:40
Kijk dat is alvast iets, Ik heb deze volgens mij 2jaar geleden ook al gezien op de ivic 2005
maar dat kan net zo goed een ander geweest zijn hoor, dus die discussie hoeven we verder niet te voeren.

Tja die poll daar snap ik ook niks van , ik heb hem er niet bewust bij gezet, maar kreeg op
één of andere manier anders mijn vraag niet geprojecteerd vandaar.
(hou het maar op een blonde waas en het tijdstip).

@ Enrique, ja er was mij wel wat ter oren gekomen maar niet hoe en wat, vandaar
En aangezien NWN deze keer geen inzet nodig had van de regio en ik elders ingezet was,
 heb ik dus deze dag gemist.Ben jij er trouwens wel op 9 juni  in Barendrecht?

Als ze dan toch de keuze moeten maken ,zouden ze voor het complete plaatje toch wederom   voor de DAF (wat mij betreft dan he!) mogen kiezen.
Zeker omdat WW ook de TS in DAF uitvoering rijd en ik hou wel van eenheid.

O0
Gr J.

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 8 mei 2007, 18:21:47
:) Ik denk dat ze vooral op het kostenplaatje letten.... Waterweg was namelijk begonnen met de aanbesteding, maar omdat de VRR het uiteindelijk zal afronden, heeft de VRR de aanbesteding overgenomen. Waterweg heeft er nu dus eigenlijk gewoon helemaal niks meer over te zeggen. Sterker nog: het zou bij wijze van spreken zelfs zo kunnen zijn dat Slamuis en Vlaardingen een nieuwe hoogwerker krijgen, dat de VRR vervolgens het materieelspreidingsplan definitief vaststelt, en Waterweg beide hoogwerkers kwijtraakt. Zo'n vaart zal het niet lopen denk ik, maar in theorie kan het.

Enne....yep, ik ben er op 9 juni. ;)
greetz,  Enrique

sajo

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 8 mei 2007, 21:30:49
Ja het idee dat maassluis de plank mis slaat kreeg ik ook,
 omdat er nu natuurlijk op industiegebied Hoogstad(Vlaardingen) een nieuwe kazerne komt.
En Maassluis heeft nu niet een superdruk uitruk schema.

Maar goed het wordt dus een kwestie van afwachten en financiele toestanden regelen.
Dat dit een ambtenaren molen werd was wel duidelijk.
hebben we vaker hier in de regio met nieuwe voertuigen.

Oh en Enrique ik zou zeggen ik zie je daar dan wel.
Ook weet ik inmiddels dat de intro van de nieuwe motorambulance die dag een feit wordt.
En dat wij een aantal demo's samen met de Brandweer houden.
Voor de liefhebbers van "tweety" de PH-ULP( LL 2 ) is ook present.

Gr J.

PH-PXA

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 9 mei 2007, 20:13:23
Ik wist niet dat de nieuwe motoren die dag gepresenteerd worden, maar ik ben er ook present die dag  ^-^  O0

greetz roy

sajo

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 9 mei 2007, 21:49:27
OP de site www.sigmanwn.nl staat de flyer.
Ik krijg hem hier niet geprojecteerd dus vandaar de link.

Ohja en voor de nieuwschierige onder ons die wel eens willen weten wie "ik zei de gek" is.
 zoek en gij zult vinden!!!
tip ik ben een klein beetje uhhhhhh........blond.

Gr J.

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 9 mei 2007, 22:29:09
Ik weet niet of Slamuis zonder HW komt te zitten hoor; ze hebben natuurlijk ook nog een functie voor een deel van het Westland (Haaglanden) en Hoek van Holland. Ach, we merken het allemaal nog wel.
greetz,  Enrique