[Rode Kolom] korte casus: Automatisch brandalarm Universitair Medisch Centrum

Auteur Topic: [Rode Kolom] korte casus: Automatisch brandalarm Universitair Medisch Centrum  (gelezen 18836 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Hotdog

• Forum gebruiker
Volgens onze procedure bij een automaat. 1x TS prio 2

brw arie

• Senior gebruiker
  • one misson one goal
1 ts en 1 hw prio 1 en ovd in kennis stellen. direct proberen contact te krijgen met de bhv organisatie(eventueel aanwezig maar daar ga ik wel vanuit).

en eventuele info waar de melding vandaag komt.
bhv-er, Hoofd brandwacht,lid ogs team boxmeer(opgeheven per 01-04-2014), onderbrandmeester in opleiding,zelfstandig ondernemer van bakker bart  steunt

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Hollands Midden doet het zo bij een oms in een UMC: het LUMC in dit geval.

12:45:08 14-05-07 12 G BRAN Prio 1 LUMC ALBINUSDREEF 2 LEIDEN ( LDN ) Brandmelding OMS 66751 66730 66593  
705141245081503262      1503262 BRW Leiden-Noord ( Autoladder )
705141245081503261      1503261 BRW Leiden-Noord ( Tankautospuit )
705141245081503013      1503013 BRW Hollands-Midden ( OvD Leiden E.O. )

1 x tas 1 x hw en 1 x ovd

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Voor mij
1x TAS
1 x OVD
1X AL

En uiteraard gelijktijdig even in de telefoon (laten) klimmen om te vragen wat er aan de hand is, dat geeft vaak het snelst een goed beeld

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Hoi Fikkie,

Je enthousiasme voor de casus is roerend maar laten we niet te snel beginnen met afbranden ;). Eerst maar eens kijken of het brandt. Het is per slot van rekening een OMS....

Voor zover ik weet liggen alle UMC-en in Nederland in een stad met 24-uurs beroepsbezettingen.

Succes er mee!

als je goed leest doe ik dus niets geks alarmeren maar reageer even op apje! die laat heel deze trein al komen!

korsakoff

• Gast
Grappig om te zien hoeveel verschil er in de uitrukvoorstellen zit.

Kleine zijsprong: voor gezondheidszorggebouwen gelden vrij stevige brandveiligheidseisen. Onder andere dient elke verdieping in minimaal 2 brandcompartimenten verdeeld te zijn die zodanig van grootte zijn dat alle patiënten in één comparitiment ondergebracht kunnen worden. Dit wordt wel de horizontale ontruiming genoemd. Op grote schaal direct afhijsen/of naar beneden tillen via de vluchttrappen is niet direct voor de hand liggend.

Nu verder met de casus:
Telefonisch contact met beveiligingspost van UMC: aanrijroute naar juiste ingang wordt opgegeven, rook op de derde verdieping gezien.

Michelle1983

• Gast
Blijf voorlopig nog bij standaardinzetvoorstel van 2x TS, 1x HW en OvD. Gezien de aanzienlijke kans dat sprake zal zij van een bevestigde OMS, nu wel vast code middelbrand de deur uit. Gevolg: HOvD wordt vast geinformeerd en herbezetting van de kazerne.

Menneke86

• Forum gebruiker
Ik blijf ook voorlopig nog op mijn eerste inzetvoorstel. 2 x TS, 1 x HW, 1 x OVD. Middelbrand zou ik op voorhand ook al maken.

PS:

Korsakoff. Ik zou met vet even aangeven in je bericht als het een update betreft vanuit jouw zijde. Dit om de overzichtelijkheid te behouden  ;)

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Ook wat mij betreft een tweede TAS erbij, derde alvast laten bemannen(die zal wel stiekum gaan rijden ...)

Jacques
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Bommel17

• Gast
Ik schaal op naar: "middelbrand" Er is toch rook gezien in het gebouw op de 3e verdieping . ik laat stiekem een ambulance die dicht in de buurt is aanrijden onder A2.

van mij kant aanrijdend:

2xTAS prio 1

1x HW prio 1

1x OVD prio 1

1X Ambu onder A2.

En we wachten nader bericht af van de meldkamer.