Onze skeelerende medeweggebruiker

Auteur Topic: Onze skeelerende medeweggebruiker  (gelezen 6728 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #20 Gepost op: 21 mei 2007, 23:25:42
Dat verklaart ook meteen de interesse voor dieren Mystique! -> struisvogel gedrag (struisvogel als in de stripverhalen -> kop in het zand)

 ;)

geintje, on topic maar weer?  O0


JeanBateau

  • Gast
Reactie #21 Gepost op: 22 mei 2007, 13:12:32
Als skaters goed zichtbaar zijn en ook rekening houden met auto's dan heb ik er geen bezwaar tegen. echter kom je ze vaak tegen op het laatste moment en dan zijn ze een gevaar voor zichzelf en voor mij. Maar dat is net als fietsen zonder licht


voa-brandweer

  • Gast
Reactie #22 Gepost op: 22 mei 2007, 14:16:37
ik vind ook dat SOMMIGE skaters een beetje op wielrenners lijken qua weggedrag.
had een tijdje terug 1op het fietspad , wij fietsen daar met een groepje van stuk of 10 en die skater wil er zo snel mogelijk tussendoor
terwijl die zit dat dat niet kan , en dan maar op ons gaan schelden  :-\
maar dat gaat hier over SOMMIGE SKATERS zijn ook skaters die dan wel even wachten tot we aan de kant zijn
tja schoolkinderen ;)


Mind

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 235
  • Inline Explorer
Reactie #23 Gepost op: 3 april 2008, 09:50:46
stilte, maar nieuwe verkeersregels, die de zaak gaan verslechten?? of niet??

Citaat
Skaters ook op het fietspad
Behalve op de stoep of het voetpad mogen skaters voortaan ook op het fietspad. En als er geen fietspad of stoep is, mogen skaters op de rijbaan.

nieuwe verkeersregels per 1 april
bron Verkeer en waterstaat

Kan iemand uitleggen hoe dit in zijn werk gaat?? Zijn de skaters nu voetgangers die ook op het fietspad mogen of fietsers die ook op het voetpad mogen??
Moeten ze 's avond als ze op het fietspad gaan ook licht dragen??
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #24 Gepost op: 20 april 2008, 21:24:59
wat ik ervan weet zijn skaters gewoon gelijk aan voetgangers en hebben zij zich ook aan die regels te houden. met de vernieuwde wetgeving mogen skaters op de rijbaan als er geen voet- of fietspad is. zodra dit er wel is horen zij in de eerste plaats op het voetpad thuis en anders op de fietsstrook. omdat zij volgens de wet als voetganger gezien worden en dus niet als bestuurder zijn zij niet verplicht in het donker verlichting te voeren. alhoewel dit geen verkeerd idee zou zijn. wat mystique al zei het is een kwetsbare groep, vallen niet op en hebben een langere remweg als fietsers en zijn een stuk instabieler...
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


Daniël-

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 166
    • Website kazerne Groene Tuin
Reactie #25 Gepost op: 21 april 2008, 00:43:19
Ik skate zelf ook regelmatig (nu het weer zomer begint te worden 8)) en voor de wet ben je dan gewoon een voetganger, maar eigenlijk haal ik minimaal de zelfde snelheid als een fietser. Ik neem meestal ook het fietspad en neem dan de regels voor fietsers in acht. Opletten als voetganger/fietser doe ik altijd extra goed. Zeker op skates, waarmee je een langere remweg hebt, rem ik tijdig af bij kruispunten.
[/