hmm een studenten feest?? klinkt leuk
hoe het juridisch zit weet ik niet precies,heb zelf geen ervaring als zijnde Teamleider ofzo maar het lijkt me verstandig, en logisch om ook te gaan kijken naar:
-is het feest binnen of buiten?
-als het buiten is weersomstandigheden/als het binnen is condities,en omstandigheden binnen (temperatuur ventilatie etc.)?
-van hoelaat tot hoelaat duurt het (overdag/savonds/snachts/sochtendsvroeg)?
-hoe groot is het oppervlakte waarop het feest wordt gehouden?
-hoeveel verschillende podiums zijn er?
-of er alcohol/drugs en/of andere middelen worden of kunnen worden genuttigd?
-blijft men overnachten?
-worden er nog 'wilde' spelletjes of 'ontgroeningen' verwacht of gepland?
-hoe gaat het programma er uitzien (een feest kan een feest zijn maar het kan ook een feest zijn)?
-strategische punten bedenken om eh post(en) neer zetten.
aan de hand hiervan kun je kijken hoeveel eh posten wel of geen patrouille, hoeveel ehbo-ers, hoeveel verbandmatterialen, en welke. ook kun je aard van de letsels verwondingen en aandoeningen inschatten. wel of geen portofoons, indien er geen beveiliging of politie aanwezig is zou ik extra ehbo-ers inzetten van wege de eigen veiligheid, want als je aan het werk bent wil je natuurlijk geen klap in je nek krijgen.
zonder al te veel informatie is het altijd moeilijk om in te schatten wat je moet doen, maar ik zal heel voorzichtig beginnen. maar dit is mijn inschatting op dit moment met de schaarse info die ik heb dus misschien zullen we het wel moeten bijstellen, maar dat horen we wel van de wat ervaren forumleden of dit gebied.
ik heb wel eens op soort gelijke evenementen geweest maar denk niet dat daar 2500 mensen waren veel minder zelfs. maar goed, gezien het aantal zou ik gaan voor minimaal 6 het liefst 8 tot 10 ehbo-ers gaan. en indien de situatie het toelaat 2 of 3 ehbo posten icm enkele patroullies. de eh posten zodanig neerzetten dat ambu of in iedergeval bemannig met brandcard + spullen makkelijk kan komen, en de auto niet ver lopen verwijdert is van de post, en de post op een iets rustigere, en koelere ruimte neerzetten. met zeker 3 brandcards die ook als behandeltafel kunnen dienen. en dan per post, of patroullie minimaal 1 portofoon. en water bij iedere post.
wat betreft materialen beperk ik me tot de standaart ehbo tas/koffer. eventueel een aed. en brandcards en wat dekens.
owja en een goed werkende GSM met alle noodnummers voorgeprogrammeerd: 112/hap/politie/mka/brw etc.
meer kan ik niet bedenken wat je nodig zou kunnen hebben heeft iemand iets toe te voegen of te corrigeren hoor ik dat ook heel erg graag??