(stik, ben ik effe de naam kwijt van dat grote verdeelstuk??? )
Manifold
Nou..
1e TS bemanning: 3&4 krijgen de opdracht 3 stralen lagedruk gereedmaken, waterwinning ondergronds brandkraan. Dit wordt even pezen, want wel graag met het ademlucht toestel om, zodat deze garant kunnen staan als backup voor 1&2. Een binnenaanval lijkt mij in dit stadium van de brand veel te risicovol, dus daar gaan we niet aan beginnen.
1&2 gaan direct via de aparte ingang naar het appartement aan de bovenzijde, dit onder dekking van een HD straal. Ze krijgen de opmerking mee om boven de situatie in te schatten en afhankelijk van de situatie boven het pand te betreden en een snelle check te doen naar eventuele slachtoffers. Dit gebeurd wel alleen als het appartement na eigen inzicht van de brandweermensen te betreden is. Dit is een beetje afhankelijk van de bebouwing (lopen de appartementen door boven de vuurhaard etc.). De kubusgedachte zullen ze zich bij het intreden in het achterhoofd moeten houden, zodat ze niet ingesloten raken door een doorslag vanaf beneden. Verder zeer goed opletten met de houten vloeren die dit pand voor 99,9% zal bevatten. Zodra deze verkent zijn of als het te risicovol is om te verkennen meteen door na de omliggende (bovenliggende) appartementen. Hier dan maar eerst het appartement rechts meepakken om de hond uit te laten
.
De hoogwerker aan de voorzijde opstellen buiten de valschaduw van het gebouw. Afstempelen en de lucht in. Even over het dak heen kijken of hier al iets te zien is van vuurverschijnselen. Indien het te risicovol is voor 1&2 van TS1 om het bovenliggende pand te verkennen, dan maar alleen een snelle blik door middel van de hoogwerker even voor de ruit te manouvreren.
2e TS bemanning: Kijken of er een mogelijkheid is om het pand van achter te betreden, indien mogelijk wordt hier ook de 2de ts op een veilige afstand opgesteld. Aangezien debrand achterin het pand woedt, zou een aanval van de achterzijde naar mijn inzien nog een van de enigste manieren zijn om de brand nog binnen te perken te houden. Een ander factor wat meespelt is dat na aanleiding van de foto de kans groot is dat het vuur aan de achterzijde uitslaand zal zijn. Hier had ik ook graag 3 stralen HD waterwinning... wat voor handen is.
Opstelplaats ladderwagen zou ik nu voor kiezen om deze aan de achterzijde (indien bereikbaar) van het pand op te stellen.