[witte kolom] Een dag naar de dierentuin

Auteur Topic: [witte kolom] Een dag naar de dierentuin  (gelezen 39754 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #110 Gepost op: 16 juli 2007, 10:46:41
Afsluiting

In verband met aanhoudende pijn wordt na terugkeer op de kamplokatie dan toch besloten om een bezoekje te brengen aan de lokale SEH. De aldaar gemaakte röntgenfoto laat een hoop afwijkingen zien. Zonder eerdere foto's als vergelijkingsmateriaal is alleen niet te bepalen of dit nu oude of nieuwe afwijkingen zijn, duidelijke breuklijnen worden echter niet gezien. In overleg met de orthopaed, radioloog, arts-assistent en de begeleider wordt besloten om in ieder geval gedurende één week gips te geven daar dit ook bij een stevige kneuzing geen kwaad kan en daarna opnieuw te beoordelen door artsen die de jongen beter kennen.

Sorry, ik heb helaas de röntgenfoto niet meer kunnen vinden  :-[

Ik hoop dat iedereen deze casus weer leuk en enigszins leerzaam vond. Mochten er nog vragen zijn naar aanleiding van deze casus schroom dan niet om ze alsnog te stellen (ook wanneer het gaat om iets uit het begin van de casus...)

@jee-pee: Je zal ongetwijfeld gelijk hebben en een volgende keer zal ik ook het calamiteitennr wel vragen. Helaas zijn mijn ervaringen met m.n. dierentuin-EHBO's in de meeste gevallen zeer teleurstellend, uitzonderingen daargelaten overigens.

Nog een kleine tip: wanneer je röntgenfoto's hebt laten maken in een ziekenhuis waar je niet terugkomt voor de vervolgbehandeling en er is wat onduidelijkheid over de foto vraag deze dan mee op CD. De meeste ziekenhuizen zijn tegenwoordig digitaal en kunnen snel een CD'tje branden met de relevante foto's, dit vergemakkelijkt weer de behandeling wanneer je weer terug bent in je "eigen" ziekenhuis. Meestal kijkt men je wel vreemd aan als je dit vraagt  ;)