Meerijden met de ambulancedienst in het centrum van London!

Auteur Topic: Meerijden met de ambulancedienst in het centrum van London!  (gelezen 5657 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rene112

• Gast
Momenteel ben ik voor een stage in Londen. Naast diverse afspraken en interviews m.b.t. rampenbestrijding en crisismanagement heb ik gelukkig ook even tijd om "op de werkvloer" mee te kijken bij de hulpdiensten.

Gisteren ben ik 12 uur lang op pad geweest met een "Rapid Response Unit" van de London Ambulance Service. We draaiden vanaf 07.00 uur dienst in het centrum van Londen waar we op ongeveer 16 meldingen hebben gereageerd en uiteindelijk pas om 15.15 uur een korte pauze hadden voor een hapje eten....  :-\  ;)

De meldingen varieerden van diverse onwelwordingen en paniekaanvallen tot aanrijdingen waarbij we op allerlei bijzondere lokaties zijn beland waaronder een zeer zwaar beveiligd ministerie en de (beruchte) gevangenis van Brixton.

Het doel van de Rapid Response Units is om zo snel mogelijk ter plaatse te kunnen zijn om de medische hulpverlening te laten starten. Het doel is om altijd binnen 8 minuten een eerste eenheid op de plaats van het incident te hebben. Een 'normale' ambulance komt er meestal achteraan en kan ook in veel gevallen weer beschikbaar blijven als de klus ter plekke kan worden afgehandeld.

Doordat het computersysteem op de meldkamer automatisch de vrije eenheid zoekt die het dichtste in de buurt is, waren sommige meldingen heel dichtbij en konden we binnen 2-3 minuten ter plaatse zijn. Aan de andere kant kent ook Londen momenten waarop de ambulancedienst overbelast wordt.... bij een melding van een baby met ademhalingsmoeilijkheden in Brixton waren wij na 25 minuten rijden de eerste eenheid ter plaatse.... gelukkig is dat een uitzondering.

Het was een hele belevenis om een dag lang op deze wijze door het drukke verkeer van Londen mee te rijden. Omdat ik jullie wilde laten meegenieten heb ik met mijn fototoestel 2 filmpjes weten te maken. Bij deze kunnen jullie dus even meekijken...

groeten,
vanuit Londen ;)

René de Caluwé

http://www.youtube.com/watch?v=ZqB77zPp5qI

http://www.youtube.com/watch?v=HGgaYrmC9E0

LindaB

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 4 juli 2007, 14:26:34
Mijn hemel, wat een drukte daar zeg.... Heerlijk dat spookrijden terwijl iedereen op je af komt... Veel plezier nog deze paar weekjes!!!

Mind

• Forum gebruiker
  • Inline Explorer
Reactie #2 Gepost op: 4 juli 2007, 14:34:23
1 handje aan het stuur en lekker zigzaggen :o :P
It's like the latest news, it's all wrong.  Pictures

Karim

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 4 juli 2007, 15:48:56
Heeej dat ziet er bekend uit, ik dacht eerst even dat iemand met oude "stage bij London Ambulance" topic weer een schop had gegeven maar dit is warempel een nieuw topic.

Ik heb destijds in december 2005 een week in London mee gedraaid en daarna in maart nog 'n aantal dagen en dat was me zo goed bevallen dat ik toen besloten heb om zelf ook die kant op te gaan, maar dat was geloof ik al bekend hier...  ::)

Na mijn eeste stage heb ik hier toen ook 'n topic geopend, dat is hier te vinden, en in dat topic valt er vooral op de 2e pagina veel te lezen over het werk en de verschillen met Nederland.

De link die ik in mijn openingspost daar noem is overigens niet meer up to date omdat ik die msn spaces niet meer gebruik, maar voor degene die de verhalen nog eens terug willen lezen, hier zijn ze te vinden op m'n weblog :

Mijn stage in London
Informatie over de Engelse ambulancezorg
Sollicitatie en nog 'n paar mee diensten meegedraaid

Op 't moment werk ik hoofdzakelijk vanaf de standplaats in mijn eigen woonplaats Southend, maar wij worden regelmatig London ingestuurd, meestal voor 'n (spoed)overbrenging naar 'n groot London's ziekenhuis, maar soms ook voor ondersteuning bij drukte en als wij ons dan daarna vrij melden in London is de kans heel groot dat we de rest van de dienst in London zelf ingezet blijven worden.

Toevallig gister nog 'n aantal ritten gedaan in London centrum, dus goed opletten Rene, wie weet zie je mij ook nog eens langrijden van de week  ;)

En voor de fans van bovenstaande filmpjes, hier is er nog eentje, maar dan vanuit 'n ambu ipv een rrv.

PS vanaf welke standplaats reed je eigenlijk mee Renee, Waterloo HQ toevallig ?  En nog veel plezier gewenst daar!

Maxx

• Senior GGP
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 4 juli 2007, 16:05:33
Super filmpjes! En wat een rijstijl 8)

Rene112

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 4 juli 2007, 21:54:46
PS vanaf welke standplaats reed je eigenlijk mee Renee, Waterloo HQ toevallig ?  En nog veel plezier gewenst daar!

Inderdaad vanuit Waterloo Ambulance Station... maar het was de dienst CS47, een rapid responder EMT voor het West End gebied (Soho, Oxford Street, Picadilly Circus, het uitgaansgebied zeg maar).

We hadden elkaar gisteren dus tegen kunnen komen Karim ;)

Als alles mee zit draai ik vrijdag een nachtdienst mee tot zaterdagochtend in hetzelfde gebied. Zaterdag heb ik voldoende tijd om bij te slapen, en het was toch wel een hele belevenis ;)

groeten,
René de Caluwé

IkWilbert

• Senior gebruiker
  • BHV'er
Reactie #6 Gepost op: 4 juli 2007, 22:25:15
Geweldige filmpjes! Heel veel plezier nog daar  :)

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #7 Gepost op: 5 juli 2007, 15:55:07
Prachtige filmpjes!!!

Als ik het goed gezien en gehoord heb is het een Vauxhall (Opel) Zafira Cdti Automaat, 150 pk versie gok ik.
Heb je er nog foto's van?

En die sirene, echt super!

Veel plezier nog in London!!!

Karim

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 5 juli 2007, 17:04:16

Als ik het goed gezien en gehoord heb is het een Vauxhall (Opel) Zafira Cdti Automaat, 150 pk versie gok ik.
Heb je er nog foto's van?

Ookal is de vraag niet direct aan mij gericht, 't klopt inderdaad wat je zegt ja, London gebruikt naast de astra's op bovenstaande foto ook zafira's als RRU.

Hier 'n paar plaatjes van de oude en de nieuwe zafira's  :

Deze vrijdagnacht heb ik toevallig net vrij Rene, maar zaterdagnacht mag ik weer. Veel plezier gewenst weer alvast!

Ga je trouwens weer mee op 'n RRU of op 'n ambu deze keer ?

amb

• Forum gebruiker
  • wat moet dat moet
Reactie #9 Gepost op: 5 juli 2007, 17:48:01
Rene het andere filmpje dat mee in beeld verschijnt  is dat een prive filmpje van jezelf ;D