Hallo,
Ik denk dat, als professioneel fotojournalist, dat in principe er geen leeftijdsgrens voor het maken van foto's hoeft te zijn. Echter er is een duidelijk verschil tussen een hobbyist die voor eigen gebruik foto's maakt en een serieuze fotojournalist, die er van moet leven, en de veel te vaak onderbelichte taak van de media heeft om de inzet van de hulpdiensten en het gebruik van gemeenschapsgeld vast te leggen zodat er democratische controle kan plaatst vinden. Ik weet, helaas uit ervaring, dat deze laatste taak door hulpverleners niet altijd gewaardeerd en begrepen wordt. Ik snap wel dat niet iedereen het, zeker als de adrenaline stroomt, er op zit te wachten dat wij ons werk komen doen. Zeker in deze tijd waarin er veel sprake is van veel 112 ramp hobbyisten die overal te pas en te onpas foto's komen maken is het vaak moeilijk te beoordelen of iemand met een camera een journalist is of niet. Toch pleit ik er voor dat de hulpverleners ter plekke meer begrip proberen te hebben voor onze positie en de (politie) perskaart respecteren.
Dus SEM vooral foto's blijven maken maar wel achter de afzetting blijven. Je mag als jeugdbrandweer immers ook geen "echte" inzetten doen!