Ik heb Peter pas enkele keren in het echt gesproken, en volgens mij niet één keer bij een incident. Hij weet dus niet hoe ik me gedraag bij incidenten, en dat is volgens de brandweer goed
. Sta ik voorbij het lintje dan is dat prettig werken, sta ik achter een lintje dan maak ik daar geen probleem van. Ik schroef dan gewoon een teleobjectief op m'n camera
. Ik probeer al helemaal niet voorbij lintjes te komen, als het niet mag dan mag het niet. Waar Peter volgens mij op doelt is een incident op de N18. Hierbij werd de weg afgesloten, maar de twee naastgelegen fietspaden niet. De fietsers werden ook niet tegengehouden. Naar mijn inzien dus een onjuiste afzetting.
Op Twitter wil ik nog wel eens opbouwende kritiek geven, sommigen noemen dat 'beter weten' of 'de wijsneus uithangen.' Ik ben van mening dat als je jezelf fotograaf noemt, dat je dan best eens kritisch naar je eigen foto's mag kijken. Soms zie ik foto's voorbij komen dat ik denk: hoe kun je die nou in vredesnaam plaatsen? En inderdaad, dan geef ik opbouwende kritiek. Heb je er last van, dan druk je op 'ontvolg'