112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 277671 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Reactie #690 Gepost op: 11 juli 2013, 22:28:14
Zijn er nog vragen of opmerkingen kut u contact op nemen met mij via k.overwater@gmail.com


Er mogen hier toch geen vieze woorden worden gezegd ;)
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #691 Gepost op: 11 juli 2013, 22:30:24
Citaat van: kaytje19 link=msg=1182725 date=1373572794
Ik snap jouw punt. Maar dit is geen provinciale weg!! Ik ben al 4 jaar Fotograaf. Film zo eens een keertje een voertuig! Ik kan zelf goed zat bepalen wanneer het onveilig word! En ja iedereen heeft zijn mening daarvoor wonen we in Nederland. Maar het onze keus. En geloof me als ik daar onveilig sta doe ik het wel niet!

Vooral lekker eigenwijs blijven doen en de hulpverleners in het harnas jagen... komt helemaal goed!  O0
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #692 Gepost op: 11 juli 2013, 23:22:50
Als kaytje19 inderdaad aspirant is, kan die mooi op de binnenplaats van zijn bureau filmen.. ::)

Veilige plek ook....  :P


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #693 Gepost op: 11 juli 2013, 23:40:28
Citaat van: Dinges link=msg=1182652 date=1373565693
Kaytje19 heeft zijn / haar profiel aangepast. De tekst agent in opleiding is hierbij verwijderd door Kaytje zelf. Ter info.
zeker gestopt met de opleiding  :D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Reactie #694 Gepost op: 12 juli 2013, 00:33:49
Citaat van: kaytje19 link=msg=1182612 date=1373559566
Beste iedereen,

Ik sta zelf ook in dit filmpje (met het veiligheid's hesje). Als ik persoonlijk deze video bekijk denk ik bij me zelf wat een gekke hoe hun op deze weg staan te filmen. Nu ken ik echter de verkeerssituatie daar. Wij staan inderdaad op de weg wat nooit zonder risico is. Maar we staan veilig. Nog nooit is het verkeerd gegaan, ja het kan altijd verkeerd gaan maar als je zo gaat denken sta je nergens meer veilig. Nu zijn er inderdaad wel verbeter puntje's waar ik de andere ook op ga wijzen. Zo vind ik persoonlijk dat IEDEREEN een veiligheid's hesje moet dragen.
Omdat ik zelf gediplomeerd verkeersregelaar ben weet ik al tegoed de eventuele gevaren. Ik wil dan ook namens alle anderen onze excuses aanbieden voor deze verkeerde indruk. Ik hoop dat alle problemen nu verholpen zijn!

Zijn er nog vragen of opmerkingen kut u contact op nemen met mij via k.overwater@gmail.com

Met vriendelijke groet,

Kay Overwater

Jullie staan daar allemaal op de weg. In de route van het zwarte busje die voor de Rapid Responder rijdt.
Ookal kennen jullie (of ken jij) de verkeerssituatie daar zó goed, je weet niet hoe de bestuurder van het busje op de sirenes reageert. Als hij was doorgereden voor de vrachtwagen, had deze (als reactie) uitgeweken in jullie richting. Dit had ook kunnen gebeuren als de Rapid Responder voor de vrachtwagen was geschoten.

Jullie staan op de openbare weg, en dat is nou eenmaal niet veilig.

Hieronder de situatie:
http://maps.google.nl/maps?q=Vaartweg+8+oosterhout&hl=nl&ll=51.657156,4.854155&spn=0.011594,0.033023&sll=51.542705,4.792786&sspn=0.092989,0.264187&hnear=Vaartweg+8,+Oosterhout,+Noord-Brabant&t=m&z=16&layer=c&cbll=51.657403,4.854441&panoid=74K_rKfa1SPVaAgGeUIh3w&cbp=12,231.28,,0,16.08
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


Gast

  • Gast
Reactie #695 Gepost op: 12 juli 2013, 00:42:14
Risking everything for the "perfect" shot, niet helemaal maar toch een beetje te vergelijken met die camera-man in Egypte die ineens zelf het slachtoffer wordt van wat hij nou juist filmde om te vertonen aan de wereld.

Het is heel begrijpelijk dat iemand voor zijn/haar hobby net een stapje verder gaat dan een ander om iets wat hem/haar prikkelt vast te leggen op beeld en video maar het bewust negeren van 's mans persoonlijke veiligheid is simpelweg stupide in het kwadraat.


lennard

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 172
Reactie #696 Gepost op: 12 juli 2013, 09:39:37
Citaat van: Caprice 9C1 link=msg=1182760 date=1373582534
Risking everything for the "perfect" shot, niet helemaal maar toch een beetje te vergelijken met die camera-man in Egypte die ineens zelf het slachtoffer wordt van wat hij nou juist filmde om te vertonen aan de wereld.

Het is heel begrijpelijk dat iemand voor zijn/haar hobby net een stapje verder gaat dan een ander om iets wat hem/haar prikkelt vast te leggen op beeld en video maar het bewust negeren van 's mans persoonlijke veiligheid is simpelweg stupide in het kwadraat.

We hebben het nu wel over forograven, waarschijnlijk staat hij hier wel op de stoep, daar kan net zo goed een voetganger staan. Moeten we die dan ook allemaal afkraken? Ja, fotograven gaan er expres heen. maar ook gewone voetgangers kunnen langskomen.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #697 Gepost op: 12 juli 2013, 09:46:08
Als je nu eerst eens het filmpje kijkt kan je zien dat ze niet bepaald op de stoep staan maar midden op het kruisingsvlak.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #698 Gepost op: 12 juli 2013, 10:47:34
Wat voor stappen kan je als agent hier tegen nemen? Artikel 5 neem ik aan, maar is hierover vergelijkbare jurisprudentie waarvan jullie weten?
Hobby Bobby eenheid Den Haag


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #699 Gepost op: 12 juli 2013, 15:26:44
Citaat van: lennard link=msg=1182802 date=1373614777
We hebben het nu wel over forograven, waarschijnlijk staat hij hier wel op de stoep, daar kan net zo goed een voetganger staan. Moeten we die dan ook allemaal afkraken? Ja, fotograven gaan er expres heen. maar ook gewone voetgangers kunnen langskomen.

Daarnaast hebben we het niet over de fotograFen (blijft lastig) maar over jongens die met hun telefoon of camcorder van de Aldi een HV-voertuig met spoed filmen. Fotografen leggen het nieuws vast en leveren dit aan media. Niet te vergelijken met de camcorderjongens dus.