112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 277674 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

petre

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 314
Reactie #700 Gepost op: 12 juli 2013, 15:44:57
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1182881 date=1373635604
Daarnaast hebben we het niet over de fotograFen (blijft lastig) maar over jongens die met hun telefoon of camcorder van de Aldi een HV-voertuig met spoed filmen. Fotografen leggen het nieuws vast en leveren dit aan media. Niet te vergelijken met de camcorderjongens dus.
Dat is nu ook weer overdreven. Burgerjournalistiek verdrijft een flink deel van de oude journalistiek. Om dat geen fotografen te noemen of ze denigrerend te betitelen als camcorderjongens, dat lijkt me niet helemaal correct.
Iemand die foto's maakt is op dat moment een fotograaf. Neemt niet weg dat ze zich aan de normale verkeersregels dienen te houden en met een gezond verstand aan de slag moeten gaan. Maar dat geldt ook voor de professionals met hun politieperskaart. Dat kaartje is geen vrijkaart om regels en veiligheid te negeren. Je bent er om nieuws te verslaan, niet om onderdeel van het nieuws te worden..


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #701 Gepost op: 12 juli 2013, 15:53:51
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1182881 date=1373635604
Fotografen leggen het nieuws vast en leveren dit aan media.

Is dit een nieuwe definitie....?

Er zijn volgens mij ook genoeg fotografen die niet vanuit commercieel belang maar gewoon vanuit hun hobby foto's maken, de zgn. hobby-fotografen. Niet iedereen probeert geld te verdienen met zijn foto's  ;)

Grtz,
Marcel


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #702 Gepost op: 12 juli 2013, 16:15:30
En je hebt ook nog fotografen die er wel geld mee verdienen maar geen nieuws vastleggen.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #703 Gepost op: 12 juli 2013, 17:15:23
Citaat van: M@rcel link=msg=1182887 date=1373637231
Is dit een nieuwe definitie....?

Er zijn volgens mij ook genoeg fotografen die niet vanuit commercieel belang maar gewoon vanuit hun hobby foto's maken, de zgn. hobby-fotografen. Niet iedereen probeert geld te verdienen met zijn foto's  ;)

Grtz,
Marcel

amateur fotograaf - iemand die fotografeert uit liefhebberij

http://www.encyclo.nl/begrip/amateur%20fotograaf


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #704 Gepost op: 12 juli 2013, 18:09:55
Ik heb het over fotografen die bij incidenten staan, het vastleggen en de beelden verkopen aan de media. Hobbyfotografen die enkel het incident vastleggen omdat ze het leuk vinden, hebben naar mijn mening niks te zoeken bij het incident.


Gast

  • Gast
Reactie #705 Gepost op: 12 juli 2013, 18:11:19
Waarom niet? Ook die willen een fotootje schieten, ongeacht wat de reden of het uiteindelijke doel is.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #706 Gepost op: 12 juli 2013, 18:15:53
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1182916 date=1373645395
Ik heb het over fotografen die bij incidenten staan, het vastleggen en de beelden verkopen aan de media. Hobbyfotografen die enkel het incident vastleggen omdat ze het leuk vinden, hebben naar mijn mening niks te zoeken bij het incident.
Een voertuig komt het best tot zijn recht in de omgeving waar hij voor gebruikt wordt. Daar is hij dus het best te fotograferen. Persmensen lopen daarbij alleen maar in de weg..

;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #707 Gepost op: 12 juli 2013, 18:23:48
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1182916 date=1373645395
Ik heb het over fotografen die bij incidenten staan, het vastleggen en de beelden verkopen aan de media. Hobbyfotografen die enkel het incident vastleggen omdat ze het leuk vinden, hebben naar mijn mening niks te zoeken bij het incident.

Misschien is het slim voor jou om enige nuance op je berichten uit te voeren. Op deze manier nemen mensen je niet serieuzer en maak je jezelf een beetje tot een lachertje.  ;)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


G.Mans

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 95
Reactie #708 Gepost op: 12 juli 2013, 19:58:12
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1182916 date=1373645395
Ik heb het over fotografen die bij incidenten staan, het vastleggen en de beelden verkopen aan de media. Hobbyfotografen die enkel het incident vastleggen omdat ze het leuk vinden, hebben naar mijn mening niks te zoeken bij het incident.

Volslagen achterhaald! Ik heb me er onlangs bij een incident over verbaasd hoeveel passanten/buurtbewoners/e.d. foto's maken met hun smartphones en dit vervolgens op internet slingeren.


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #709 Gepost op: 12 juli 2013, 20:38:37
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1182916 date=1373645395
Hobbyfotografen die enkel het incident vastleggen omdat ze het leuk vinden, hebben naar mijn mening niks te zoeken bij het incident.

Dat klinkt net zo achterhaald als dat ik zou zeggen dat alleen meerderjarige beroepsfotografen incidenten mogen fotograferen.... 998765

Omdat ik als hobby alleen voertuigen fotografeer en geen incidenten, zou ik daar dus niets te zoeken hebben.....
Vreemde opvatting  :o

Kom op, wel realistisch blijven en niet naast jouw schoenen gaan lopen!

Grtz,
Marcel