112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 277672 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Adriaan1988

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 913
Reactie #710 Gepost op: 12 juli 2013, 20:43:30
ik maak ook foto`s bij incidenten in Neder-Betuwe, en dan stuur ik ze naar de webmaster van Brandweer Neder-Betuwe, ze worden gebruikt voor de site of intern


CM112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
  • Asp. manschap A
Reactie #711 Gepost op: 12 juli 2013, 20:51:58
Ben jij daar niet ook begonnen? Niet naast je schoenen gaan lopen, iedereen kan via een persbureau foto's 'verkopen'

Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1182916 date=1373645395
Ik heb het over fotografen die bij incidenten staan, het vastleggen en de beelden verkopen aan de media. Hobbyfotografen die enkel het incident vastleggen omdat ze het leuk vinden, hebben naar mijn mening niks te zoeken bij het incident.


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #712 Gepost op: 12 juli 2013, 20:53:44
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1182916 date=1373645395
Ik heb het over fotografen die bij incidenten staan, het vastleggen en de beelden verkopen aan de media. Hobbyfotografen die enkel het incident vastleggen omdat ze het leuk vinden, hebben naar mijn mening niks te zoeken bij het incident.

Dus omdat ik soms in opdracht, op vrijwillige basis, voor de brandweer fotografeer en daarvoor zelfs naar Zevenaar toe moest een poosje terug, maar dit niet doorverkoop, ben ik geen fotograaf? Juist...
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #713 Gepost op: 13 juli 2013, 07:30:08
Dit is weer zo'n typisch voorbeeld dat overval hier op het forum een probleem van gemaakt wordt. Het ging er om dat ik Lennard aan de hand van een voorbeeld uitlegde dat de spotters geen fotografen zijn. Niks meer, niks minder.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #714 Gepost op: 13 juli 2013, 07:48:01
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1183021 date=1373693408
Dit is weer zo'n typisch voorbeeld dat overval hier op het forum een probleem van gemaakt wordt. Het ging er om dat ik Lennard aan de hand van een voorbeeld uitlegde dat de spotters geen fotografen zijn. Niks meer, niks minder.
Nee, dit is eerder een typisch voorbeeld van iemand die zijn woorden niet juist kiest, en daar reactie op krijgt. Iedereen met een camera in de hand is fotograaf. Dat kun je nu leuk vinden of niet, maar als ik met mijn sony cybershot'je foto's maak van lantarenpalen dan ben ik fotograaf. Niet professioneel, niet betaald, maar wel een fotograaf. Dat is geen titel die je verdient, maar gratis krijgt met de camera.


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #715 Gepost op: 13 juli 2013, 08:01:15
De woorden zijn expres zo gekozen, om aan te geven dat fotografen (bijvoorbeeld) leveren aan de media en spotters filmpjes maken van HV-voertuigen met spoed. De spotters waar we het op de vorige pagina over hadden zijn dus geen fotografen.

Kunnen we het nu weer over de gevaren die het spotten met zich meebrengt hebben?  98uiye


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #716 Gepost op: 13 juli 2013, 08:04:06
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1183027 date=1373695275
De woorden zijn expres zo gekozen, om aan te geven dat fotografen (bijvoorbeeld) leveren aan de media en spotters filmpjes maken van HV-voertuigen met spoed. De spotters waar we het op de vorige pagina over hadden zijn dus geen fotografen.

Kunnen we het nu weer over de gevaren die het spotten met zich meebrengt hebben?  98uiye
gewoon blijven volhouden, dan kom je d'r wel...
Wat is een fotograaf?


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #717 Gepost op: 13 juli 2013, 08:07:18
Citaat van: DvdW link=msg=1183028 date=1373695446
gewoon blijven volhouden, dan kom je d'r wel...
Wat is een fotograaf?

Goed, voor jou nog even duidelijk: ik weet heel goed wat een fotograaf is. Ik weet dus ook dat de spotters met een videocamera geen fotografen zijn. Dat ben je toch met me eens, of niet?


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #718 Gepost op: 13 juli 2013, 08:50:24
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1183029 date=1373695638
Goed, voor jou nog even duidelijk: ik weet heel goed wat een fotograaf is. Ik weet dus ook dat de spotters met een videocamera geen fotografen zijn. Dat ben je toch met me eens, of niet?

Het komt door jouw opmerking dat hobbyfotografen er niets te zoeken hadden, in tegenstelling tot fotografen die aan media leveren. Daar werd in eerste instantie op gereageerd.

De discussie ging er niet om of mensen die aan het filmen zijn wel of niet fotograaf mogen worden genoemd.  ;)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


M@rcel

  • Werkzaam in opsporingsland Hobbyfotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 814
  • "Servo Per Amikeco"
Reactie #719 Gepost op: 13 juli 2013, 09:18:10
Citaat van: Sem van der Wal link=msg=1183029 date=1373695638
Goed, voor jou nog even duidelijk: ik weet heel goed wat een fotograaf is. Ik weet dus ook dat de spotters met een videocamera geen fotografen zijn. Dat ben je toch met me eens, of niet?

Dat ligt maar net aan de videocamera; met sommige kun je namelijk ook foto's maken.... ^-^
Net zoals je met sommige fotocamera's ook HD-filmpjes kunt maken.

Niet te snel conclusies trekken en mensen in een hokje stoppen.
Laat iedereen in zijn waarde en laat hem/haar zijn hobby uitoefenen zoals hij/zij dat graag wil.

En wat betreft de veiligheid, we weten allemaal dat bij het maken van een mooie foto of videoshot daar soms minder op gelet wordt.
Dat maakt een foto soms zo bijzonder!

Grtz,
Marcel