Ik vraag duidelijk wat de lol er van is om hulpverleningsvoertuigen te filmen. En dan zeker om zoals als een kip zonder kop zo over straat te vliegen voor een ambulance met prio1. Is er niets zinnigers te bedenken?
De lol ervan? Uberhaupt het feit dat je met vrienden op pad bent. D'r zit nog een stukje spanning achter. En de hoop iets op film te zetten wat andere nog niet hebben. Dat 't niet zinnig is oké. Maar kan jij mij vertellen wat het zinnige is aan postzegels verzamelen of puzzels maken? Precies.
Een hobby hoeft helemaal niet nuttig of zinnig te zijn. Daar is een hobby ook niet voor bedoeld. Als ze iets zinnigs willen doen zoeken ze wel een baantje.
Overigens ook de vraag voor jou, hoe zag jij aan de sirene dat er een ambu uit Haaglanden aan kwam rijden en geen AT team?
Omdat een ambulance met blauwe lampen totaal niet bijzonder is, wellicht voor een basisschoolkind, een jongvolwassene zou beter moeten weten. Als "112 spotters" nu nog niet doorhebben dat het gewoon irritatie opwekt bij hulpverleners hebben ze wel een erg grote plaat staal voor hun kop. De acties zoals hierboven op film staan helpen daar zeker niet bij, dit gaat gewoon alle perken te buiten.
Voor jou misschien niet. Voor andere wel. Er zijn nog steeds mensen die 't mooi vinden om te zien hoe zo'n voertuig zich door 't verkeer beweegt en met welke snelheid dat soms gaan. En dat zijn lang niet altijd basisschoolkinderen, ook ik vind 't af en toe leuk om te dat soort video's te bekijken.
Dat 't irritatie opwekt is niet hun probleem. Irritatie is een besluit. De betreffende HV'er besluit zelf om zich daaraan te irriteren. Dat is zijn goed recht. Hij zou zich ook niet kunnen irriteren, of denken 'goh wat leuk, iemand die geintresseerd is in mijn werk, toekomstig potentiël'? of gewoon de andere kant op kijken, of een ander baantje nemen.