112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?

Auteur Topic: 112 Fotografen / wildgroei aan 'cowboys' ?  (gelezen 277549 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #950 Gepost op: 22 februari 2014, 13:23:25
Dat is wel een primeur waard het voor een auto langs rennen!


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #951 Gepost op: 22 februari 2014, 13:31:10
Werkelijk waar. Dit gaat helemaal nergens meer over. Zo een rijbaan over rennen, zonder ook maar op het overige verkeer te letten. Kan iemand mij nu eens echt uitleggen wat de lol hier van is, wat voor lol beleef je aan dit soort stompzinnige acties. Wat voor een lol beleef je aan het filmen van een hulpverleningsvoertuig. dan moet er toch echts iets los zitten bij je. Zeker als je nog eens als een halve malloot dwars tussen de rijdende auto's door rent :-X :-X


Sem van der Wal

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 535
Reactie #952 Gepost op: 22 februari 2014, 13:34:35
Citaat van: owning31 link=msg=1245801 date=1393071805
Dat is wel een primeur waard het voor een auto langs rennen!

Nou, of het was geen primeur?  :-\

http://www.youtube.com/results?search_query=15-115%20ambu&sm=3


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #953 Gepost op: 22 februari 2014, 14:01:27
Citaat van: Peter71 link=msg=1245803 date=1393072270
Werkelijk waar. Dit gaat helemaal nergens meer over. Zo een rijbaan over rennen, zonder ook maar op het overige verkeer te letten. Kan iemand mij nu eens echt uitleggen wat de lol hier van is, wat voor lol beleef je aan dit soort stompzinnige acties. Wat voor een lol beleef je aan het filmen van een hulpverleningsvoertuig. dan moet er toch echts iets los zitten bij je. Zeker als je nog eens als een halve malloot dwars tussen de rijdende auto's door rent :-X :-X

Waarom zou d'r iets los moeten zitten bij je als je het leuk vind om hulpverleningsvoertuigen te filmen? Dat slaat nergens op. Dat er iets bij je los zit als je zonder te kijken de rijbaan over rent vooruit.

Citaat van: owning31 link=msg=1245801 date=1393071805
Dat is wel een primeur waard het voor een auto langs rennen!
[/quote

Was dit bedoeld als grap of als stemmingmakerij?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #954 Gepost op: 22 februari 2014, 14:06:07
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1245814 date=1393074087


Waarom zou d'r iets los moeten zitten bij je als je het leuk vind om hulpverleningsvoertuigen te filmen? Dat slaat nergens op. Dat er iets bij je los zit als je zonder te kijken de rijbaan over rent vooruit.

Ik vraag duidelijk wat de lol er van is om hulpverleningsvoertuigen te filmen. En dan zeker om zoals als een kip zonder kop zo over straat te vliegen voor een ambulance met prio1. Is er niets zinnigers te bedenken?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #955 Gepost op: 22 februari 2014, 14:08:38
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1245814 date=1393074087
Waarom zou d'r iets los moeten zitten bij je als je het leuk vind om hulpverleningsvoertuigen te filmen? Dat slaat nergens op.

Omdat een ambulance met blauwe lampen totaal niet bijzonder is, wellicht voor een basisschoolkind, een jongvolwassene zou beter moeten weten. Als "112 spotters" nu nog niet doorhebben dat het gewoon irritatie opwekt bij hulpverleners hebben ze wel een erg grote plaat staal voor hun kop. De acties zoals hierboven op film staan helpen daar zeker niet bij, dit gaat gewoon alle perken te buiten.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #956 Gepost op: 22 februari 2014, 14:09:52
Citaat van: -Joost- link=msg=1245818 date=1393074518
Omdat een ambulance met blauwe lampen totaal niet bijzonder is, wellicht voor een basisschoolkind, een jongvolwassene zou beter moeten weten. Als "112 spotters" nu nog niet doorhebben dat het gewoon irritatie opwekt bij hulpverleners hebben ze wel een erg grote plaat staal voor hun kop. De acties zoals hierboven op film staan helpen daar zeker niet bij, dit gaat gewoon alle perken te buiten.
Ik had het niet beter kunnen verwoorden!  O0


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #957 Gepost op: 22 februari 2014, 14:13:28
Citaat van: -Joost- link=msg=1245818 date=1393074518
Omdat een ambulance met blauwe lampen totaal niet bijzonder is, wellicht voor een basisschoolkind, een jongvolwassene zou beter moeten weten. Als "112 spotters" nu nog niet doorhebben dat het gewoon irritatie opwekt bij hulpverleners hebben ze wel een erg grote plaat staal voor hun kop. De acties zoals hierboven op film staan helpen daar zeker niet bij, dit gaat gewoon alle perken te buiten.
Dat eerste maakt de maker zelf gewoon uit en iemand anders gaat dat geen drol aan. Er zijn genoeg dingen waar ik ver vandaan blijf maar zolang iemand daar lol in heeft moet hij/zij dat vooral blijven doen.

Dat tweede ben ik wel met je eens.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #958 Gepost op: 22 februari 2014, 14:19:50
Citaat van: Peter71 link=msg=1245817 date=1393074367
Ik vraag duidelijk wat de lol er van is om hulpverleningsvoertuigen te filmen. En dan zeker om zoals als een kip zonder kop zo over straat te vliegen voor een ambulance met prio1. Is er niets zinnigers te bedenken?

De lol ervan? Uberhaupt het feit dat je met vrienden op pad bent. D'r zit nog een stukje spanning achter. En de hoop iets op film te zetten wat andere nog niet hebben. Dat 't niet zinnig is oké. Maar kan jij mij vertellen wat het zinnige is aan postzegels verzamelen of puzzels maken? Precies.
Een hobby hoeft helemaal niet nuttig of zinnig te zijn. Daar is een hobby ook niet voor bedoeld. Als ze iets zinnigs willen doen zoeken ze wel een baantje.

Overigens ook de vraag voor jou, hoe zag jij aan de sirene dat er een ambu uit Haaglanden aan kwam rijden en geen AT team?

Citaat van: -Joost- link=msg=1245818 date=1393074518
Omdat een ambulance met blauwe lampen totaal niet bijzonder is, wellicht voor een basisschoolkind, een jongvolwassene zou beter moeten weten. Als "112 spotters" nu nog niet doorhebben dat het gewoon irritatie opwekt bij hulpverleners hebben ze wel een erg grote plaat staal voor hun kop. De acties zoals hierboven op film staan helpen daar zeker niet bij, dit gaat gewoon alle perken te buiten.

Voor jou misschien niet. Voor andere wel. Er zijn nog steeds mensen die 't mooi vinden om te zien hoe zo'n voertuig zich door 't verkeer beweegt en met welke snelheid dat soms gaan. En dat zijn lang niet altijd basisschoolkinderen, ook ik vind 't af en toe leuk om te dat soort video's te bekijken.

Dat 't irritatie opwekt is niet hun probleem. Irritatie is een besluit. De betreffende HV'er besluit zelf om zich daaraan te irriteren. Dat is zijn goed recht. Hij zou zich ook niet kunnen irriteren, of denken 'goh wat leuk, iemand die geintresseerd is in mijn werk, toekomstig potentiël'? of gewoon de andere kant op kijken, of een ander baantje nemen.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #959 Gepost op: 22 februari 2014, 14:28:35
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1245821 date=1393075190
De lol ervan? Uberhaupt het feit dat je met vrienden op pad bent. D'r zit nog een stukje spanning achter. En de hoop iets op film te zetten wat andere nog niet hebben. Dat 't niet zinnig is oké. Maar kan jij mij vertellen wat het zinnige is aan postzegels verzamelen of puzzels maken? Precies.
Een hobby hoeft helemaal niet nuttig of zinnig te zijn. Daar is een hobby ook niet voor bedoeld. Als ze iets zinnigs willen doen zoeken ze wel een baantje.

Overigens ook de vraag voor jou, hoe zag jij aan de sirene dat er een ambu uit Haaglanden aan kwam rijden en geen AT team?

Voor jou misschien niet. Voor andere wel. Er zijn nog steeds mensen die 't mooi vinden om te zien hoe zo'n voertuig zich door 't verkeer beweegt en met welke snelheid dat soms gaan. En dat zijn lang niet altijd basisschoolkinderen, ook ik vind 't leuk om af en toe te bekijken.

Dat 't irritatie opwekt is niet hun probleem. Irritatie is een besluit. De betreffende HV'er besluit zelf om zich daaraan te irriteren. Dat is zijn goed recht. Hij zou zich ook niet kunnen irriteren, of denken 'goh wat leuk, iemand die geintresseerd is in mijn werk, toekomstig potentiël'? of gewoon de andere kant op kijken, of een ander baantje nemen.
Laat ik voorop stellen dat ik iedereen zijn lolletje gun, hoe onbenullig dat lolletje dan ook is. Gaat iemand postzegels verzamelen, prima. Wil iemand hulpverleningsvoertuigen filmen en fotograferen prima. Ik zie die lol er niet van in, en ik ga me al helemaal niet druk maken over welke sirene waarbij hoort. Zal mede komen doordat ik zelf hulpverlener ben.

Maar dit filmpje toont duidelijk aan dat er gasten zijn die de verkeersveiligheid niet belangrijk vinden. Ze rennen blijkbaar dus zomaar de rijbaan op zonder te kijken of er verkeer aan komt. En dat gebeurt dan in een situatie waarbij er in het verkeer al schrikreacties kunnen zijn doordat er een hulpverleningsvoertuig met prio1 rijdt. En nu dus ook nog een paar mafkezen rennend over de stoep en rijbaan gaan om maar zo snel mogelijk te kunnen filmen.
Dan wordt het toch wel eens tijd om dit soort gasten door de politie van de straat te laten halen, en die gasten eens aan hun verstand te gaan peuteren met wat voor domme acties zij zich bezig houden. En dat dit een keer helemaal fout gaat.