Dat vind jij. Prima. Ik zie er ook niet echt de lol van in, alleen de spotters blijkbaar wel. Of iemand nou hulpverleningsvoertuigen filmt of langsvarende boten (ik roep maar wat), dat maakt niet uit. De actie in dit filmpje gaat natuurlijk wel te ver, maar dat staat verder los van de hobby die deze mensen hebben.
Het grootste probleem wat mijn mede-HV'ers zien in de 'Cowboys' is dat ze hinderen. Om maar naar het laatste filmpje te kijken, er staat er één aan de ene kant van de weg, één aan de andere kant van de weg, eentje op de middenberm. Ofwel, ze maken de situatie onoverzichtelijker en beperken uitwijkmogelijkheden.
Misschien zouden ze eens wat meer National Geographic channel moeten kijken, olifanten spotten doe je ook niet midden in de kudde, maar op een afstand zodat je de kudde niet verstoort.
Om maar weer even de link naar het fotograferen te leggen, bij ons in de regio hebben we 1 grote website, deze heren zijn bijna overal aanwezig, maar bijna nergens zie je ze. Klinkt dubbel maar ze zijn gewoon op de juiste manier aanwezig. Niet hinderlijk, maar op een afstand zijn ze aan het fotograferen. Laatst bij een verkeerscontrole had ik pas na een half uur door dat ze aanwezig waren. Daarnaast zie ik ook nog wel wat cowboys, heren en dames die als kuiken achter brandweerlieden aanlopen, op de verkeerde plek staan te filmen (buitenbocht) of op een kruising. Kortom beide zijn 112 fotografen, de ene noem ik professionals (ook al zijn ze volgens mij jonger dan de 2 groep), de andere cowboys.