Pavlov? Zeg dat! Want overal waar ik reageer over 112 fotografen weer je niet hoe snel je op mij moet reageren als kwijlende hond van Parlov. Wat dat betreft heb je wel een statement gemaakt
Ik heb nou al zo vaak in andere topics een reactie gegeven op jouw vragen etc, echter krijg ik nooit een inhoudelijke reactie terug op het moment dat het te heet wordt onder de voeten. Daarnaast lees je maar voor de helft. Zou leuk zijn als je dat eerst eens beanwoord voordat ik weer een heel verhaal afsteek wat niets opleverd.
Het valt mij gewoon op dat overal waar iemand iets roept over 112-fotografen of jij of Ko er meteen inspringen en nogal laatdunkend uit de hoek komen, alsof het allemaal van het niveau 12-jarige in de weg lopers is.
Zo te zien is de politie o.a. in Hollands Midden beter in staat kaf en koren te scheiden dan jij, want de hele toonzetting van jouw reacties (c.q. hoe jij op mij over komt) is dat je er gewoon niets van moet hebben en dat slechts zij die aan het lint staan en die fulltime in touw zijn voor de officiële media serieus genomen kunnen worden en dat de rest kennelijk alleen uit kwalitatief uitermate teleurstellende nieuwsbrengers bestaat.
Uit mijn eigen ervaring in Haaglanden kan ik jou vertellen dat als we het zouden moeten hebben van slechts de 'officiële' (lees: niet 112-)fotografen, een groot deel van de artikelen in kranten over incidenten überhaupt zonder beeldmateriaal vergezeld zouden gaan. Dus 'broodroof' dat valt wel mee. En ik durf gerust te beweren dat een aantal zaken niet eens het nieuws zouden halen als we het alleen van de officiële media zouden moeten hebben. Dus de stelling dat de 'hobby-media' in een aantal gevallen op z'n minst een aanvulling is c.q. kan zijn, durf ik hier gerust neer te zetten.
Overigens is onze site enkele maanden geleden ook onderwerp geweest van een achtergrondartikel in het Korpsblad van politie Haaglanden. Zuiver positieve reacties over gekregen. In elk geval niet die in de trant van 'heulen met de vijand' die ik hierboven proef. Sterker nog, een afgevaardigde van onze redactie heeft onlangs een lezing gegeven aan voorlichters en officieren van de brandweer over de werking van/hoe om te gaan met sociale media. Ook daar reacties zeer positief en verhelderend. Dito zeer recent met een functionaris van de ambulancedienst, waar kennelijk ook behoefte bestond aan een gesprek. Dit alles in volle harmonie en met wederzijds respect. Zijn zelfs met de USAR mee geweest op oefening naar Denemarken en daar een mooi item over gemaakt, dito over de VOA etc. Dus op z'n minst kan een 'hobbysite' zeker een aanvulling zijn op de reguliere pers.
Nu ben ik de laatste om te beweren dat er geen kaf onder het koren zit. Ook hier in Haaglanden bestaat een aantal sites dat nou niet bepaald overloopt van kwaliteit en die zeker niet serieus genomen moeten worden. Maar het eenzijdige beeld dat uit jouw reacties naar voren komt is weer het andere uiterste.
Overigens voor zover ik niet eerder op vragen geantwoord heb: mijn excuses.
Dat is inderdaad niet netjes.