organisatie open dag

Auteur Topic: organisatie open dag  (gelezen 2654 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

security88

• Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Gepost op: 4 juli 2007, 19:45:46
help!!!

via het rode kruis afd harderwijk-ermelo hebben we een odracht gekregen om een open dag te organiseren. we hebben met onze werkgroep al een aantal keer een overleg gehad waarvan we ook keurig netjes notulen bijhouden. alleen blijft het bij ons heel beperkt qua ideeen. mijn vraag aan mijn mede rode kruisers is dan ook: hebben jullie al een keer een open dag gedraaid/georganiseerd en wat hebben jullie gedaan. graag zou ik wat tips, ideeen en misschien zelfs wel draaiboeken ::) krijgen. reacties mogen via PM of gewoon rechtstreeks! ik hoop dat jullie me kunnen en vooral willen helpen!

groetjes matthijs

Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!

frankj

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 4 juli 2007, 19:57:36
neem eens contact op met jullie coordinator Noodhulp Nationaal diie jullie ongetwijfeld een handje kan en wil helpen hiermee.
enige activiteiten/  demo's kunnen bijvoorbeeld zijn;
EHBO-kwis met kleine prijzen
Demo EHBO
Demo reanimatie met AED
Inrichting van een tijdelijk opvangcentrum
Infostand
help!!!

via het rode kruis afd harderwijk-ermelo hebben we een odracht gekregen om een open dag te organiseren. we hebben met onze werkgroep al een aantal keer een overleg gehad waarvan we ook keurig netjes notulen bijhouden. alleen blijft het bij ons heel beperkt qua ideeen. mijn vraag aan mijn mede rode kruisers is dan ook: hebben jullie al een keer een open dag gedraaid/georganiseerd en wat hebben jullie gedaan. graag zou ik wat tips, ideeen en misschien zelfs wel draaiboeken ::) krijgen. reacties mogen via PM of gewoon rechtstreeks! ik hoop dat jullie me kunnen en vooral willen helpen!

groetjes matthijs

DanielB

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 5 juli 2007, 00:58:35
Demonstratie met het SIGMA? Met het oog op de functie van het Nederlandse Rode Kruis binnen de landelijke hulpverlening?

Florian van Hunnik

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 5 juli 2007, 08:34:12
En informeer eens bij het Landelijk Bureau. Zij hebben een hoop stevig postermateriaal. Of liever gezegd: kleine billboards. Zowel gericht op alle taken van het Rode Kruis, als op de Noodhulp Nationaal.
Informeer - mocht je dat nog niet gedaan hebben - in ieder geval eens.

phate

• EHBO, SIGMA nw Veluwe
  • Forum gebruiker
  • EHV-er bij het Rode Kruis, Sigmalid NO-Gelderland
Reactie #4 Gepost op: 5 juli 2007, 11:04:57
misschien kan de districts consulent wat voor jullie betekenen. Verder zou ik gaan voor een aantal demo's, en natuurlijk kun je een eventuele jeugdgroep wat laten doen. Probeer ook landelijke dingen van het rodekruis erbij te betrekken, zoals vakantie's (moet je een standje van maken) maar dat is mijn idee, en hoeft natuurlijk niet uitgevoerd te worden.
treat the patient, not the number

ittata

• Junior gebruiker
  • **
  • ehbo - lotus - rode kruis vrijwilliger
Reactie #5 Gepost op: 5 juli 2007, 20:44:35
en informeer ook een bij de jongeren desk van het landelijke, zij zijn ook altijd bereid om te helpen en mischien weten ze wel een leuke promo actie voor jullie.

enentueel de taakveld 3 demo, koppelen aan lotussen succes gegarandeerd

succes jessica
de grootste liefde in je leven ben jezelf