'Slachtoffers' zelf laten betalen voor hulpverlening door brandweer?

Auteur Topic: 'Slachtoffers' zelf laten betalen voor hulpverlening door brandweer?  (gelezen 33224 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #100 Gepost op: 22 september 2009, 00:41:52
Is het redden van een dier in een boom dan zo'n prioriteit. In negen van de tien gevallen kun je er niet bij of loopt of springt het beest vanzelf eruit?

Ik ben het er mee eens dat de brandweer hier best iets in kan betekenen maar om nu midden in de nacht voor een kat je bed uit te moeten gaat mij ook wat ver.....

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 22 september 2009, 00:44:09
Helemaal met Crashtender eens! Je bent niet voor niets bij de brandweer gegaan, als ik een kat uit de boom moet halen (mits de mogelijkheden dat toelaten), een kelder moet leeg pompen, wegdek reinigen what ever dat niet zo spannend of dringend is (wellicht niet geweldige voorbeelden die ik nu noem), ik doe het graag! De gezichten die je van mensen ziet als ze eenmaal zien dat de brandweer niet verlegen is om te helpen.. Geweldig man!

Kom maar op met die meldingen! Als we de mogelijkheden hebben en we kunnen wat uitrichten wat diegene met de melding niet kan, ben ik bereid te helpen!

Volgens mij zit er een verschil tussen helpen en hulp. Iemand helpen kan ook door de plaatselijke loodgieter, echter die rekent het volle pond en dan is de link naar de brandweer al snel gelegd.

Als er wateroverlast is als gevolg van hevige regenval is het een ander verhaal vind ik.

SiebJr

• Vrijwillige Brandweer - Hoofdbrandwacht
  • Forum gebruiker
Reactie #102 Gepost op: 22 september 2009, 15:58:20
Zoals ik al zei, geen geweldige voorbeelden.. maar ik denk dat het verhaal duidelijk is.

Bij bijv een buitensluiting (ook niet echt dringend maar wel vervelend) wil ik wel mee!

"maar om nu midden in de nacht voor een kat je bed uit te moeten gaat mij ook wat ver....."

Ok helemaal mee eens!

Brandpreventist

• Senior gebruiker

michaelsiffels

• Gast
Reactie #104 Gepost op: 23 september 2009, 14:51:13
Straaltje HD op poes en dan doet ie het nooit meer ;)

(Wel ff op letten dat de dierenbescherming niet om de hoek staat te gleuren)

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #105 Gepost op: 23 september 2009, 15:04:37
Naar mijn mening moeten ze hier gewoon voor komen, ik sluit me bij firefamke aan.

Ons is toch geleerd dat we er zijn voor het redden van mens en dier............

Een dier in nood moet ook geholpen worden net zoals mensen.
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

VpkAgz

• Forum gebruiker
Reactie #106 Gepost op: 24 september 2009, 17:09:49
Gewoon de HUISdieren in de gaten houden... voorkomt gezeik als een kat in de boom...

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #107 Gepost op: 18 november 2009, 13:15:01
:o :-\ ::)

Gepeperde rekening voor redding

http://www.depers.nl/opmerkelijk/353456/Gepeperde-rekening-voor-redding.html

Gepubliceerd: maandag 16 november 2009 16:26
Update: maandag 16 november 2009 16:32

Veertien mensen die ondersteboven vastzaten in een kermisrad in Berlijn en door de brandweer bevrijd moesten worden, hebben een gepeperde rekening gekregen voor de reddingsactie.  

Drie kwartier lang hingen ze vijftien meter boven de grond ondersteboven in de Star Gate in Berlijn, toen het rad met draaiende gondels in augustus stil kwam te staan. Bij de slachtoffers viel vervolgens een rekening van 281,43 euro op de mat.  

Thorsten W., die met zijn vrouw en kind in de Star Gate vastzat, is woedend. “We zijn al genoeg gestraft. Onze zoon durft nooit meer in een reuzenrad. En nu moeten we bijna 850 euro betalen? Nooit!”, zei hij tegen Bild.  

De eigenaar van de Star Gate weigert eveneens de rekening betalen, omdat hij nooit de brandweer heeft gebeld daar hij de mensen zelf had kunnen redden. “We hebben de brandweer niet gebeld, we hadden geen hulp nodig, dus we betalen niet”, aldus Ron Agtsch.  

Stefan Fleischer van de Berlijnse brandweer verdedigt de rekening. Iemand moet het werk van de brandweer betalen, vindt hij. Wel gaat de brandweer de kwestie onderzoeken. De slachtoffers kunnen de kosten bij hun verzekering claimen, of de eigenaar van Star Gate aansprakelijk stellen.
Samen sterk in de hulpverlening!

Diamondback

• is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #108 Gepost op: 18 november 2009, 14:57:38
Bijzonder.

Hier wordt een heel verkeerd sgnaal afgegeven door de duitse brandweer. Het publiek kan nu het idee krijgen 112 bellen is betalen.

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #109 Gepost op: 18 november 2009, 15:05:28
Ik denk dat er zo links en rechts nog wat info ontbreekt.. Er moet meer aan de hand zijn geweest.