Ja, dan krijgen we straks mensen aan de post; daar ligt een auto in het water maar ik wilde niet 112 bellen omdat ik dan moet betalen, dus kunnen jullie even gaan kijken
Dat lijkt me vooralsnog geen discussie. Centralisten maken de inschatting of spoedeisende hulp nodig is. Het lijkt me niet dat hier verandering in komt.
waarom krijg je dan wel een rekening voor een ambu?
Of je nu alleen van de ambulance de rekening voorbij ziet komen, welke betaald wordt door de zorgverzekeraar, maakt voor de kosten per saldo niets uit.
We draaien nu allemaal op voor de kosten van de overige diensten via de belastingen. De rekening wordt hoe dan ook betaald.
De kosten voor iemand door het ijs gezakt is voor de totale begroting een schijntje, maar voor de normale burger gelijk een schuld van duizenden euro's, dat wil je ook niet. Dan kun je gelijk de tientallen vuurwerkslachtoffers aanschrijven die het (in Nederland goedgekeurde) vuurwerk onjuist hebben afgestoken.
''Betalen? Ja maar, ik heb jullie niet laten komen! Ik had er zelf uiteindelijk heus wel uitgekomen, zo koud is het nou ook weer niet!''
"Die keukenbrand had ik zelf ook wel uitgemaakt"