EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?

Auteur Topic: EHBO post Standdaarbuiten: gevaarlijk of niet?  (gelezen 143420 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

ED95

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 301
Reactie #350 Gepost op: 18 september 2009, 12:43:15
Op de site staat overigens dat hij op zoek is naar sponsoring voor een tweede voertuig. Dit om patienten naar de HAP of SEH te kunnen vervoeren. Ik krijg hiervan wel een beetje rillingen over mijn rug.  :-\ Ik vraag me dan ook af in hoeverre dit mag. Prive mag ik volgens mij ook iemand naar de HAP rijden.

Ook de informatie en adviezen die hij geeft over de mexicaanse griep  slaan de plank redelijk mis. Iets met een klok en een klepel, volgens mij. http://www.15.mexicaanse-griep.ehbo-post-standdaarbuiten.nl/


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #351 Gepost op: 18 september 2009, 23:31:59
Heb de wet ambulancevervoer, en de wet personenvervoer eens doorgenomen. Blijkt dat je mensen in je auto mag vervoeren naar elke plek toe, en je mag er zelfs geld voor vragen. wel staat er in de wet personenvervoer beschreven dat dit bedrag alleen de kosten mag dekken die je gemaakt hebt voor die rit(ten). En je mag een openbaar vervoer doen, dus een wildvreemde oppikken bij een bushalte en dan laten betalen voor een rit.

De wet ambulancevervoer zegt echter dat je geen ambulancevervoer mag verrichten zonder vergunning en opdracht van de in de vergunning vermelde centrale post.

wettelijke definitie ambulancevervoer: "vervoer van zieken en ongevalsslachtoffers en hun begeleiders met ambulance-auto's"
definitie ambulance-auto: "een in het bijzonder voor het vervoer van zieken en ongevalsslachtoffers ingericht motorvoertuig"

dus infeite zegt de wet alleen dat je geen zieken/gewonden mag vervoeren met een ambulance. dus achterin een persone auto schijnt het wel te mogen (zie wet personenvervoer).

http://wetten.overheid.nl/BWBR0002757/geldigheidsdatum_06-09-2009  (wet ambulancevervoer)
http://wetten.overheid.nl/BWBR0011470/geldigheidsdatum_18-09-2009  (wet personenvervoer)


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #352 Gepost op: 19 september 2009, 00:14:21
Varkensgriep-site staat inderdaad vol onzin. In plaats van gewoon doorlinken naar een site die het wel goed heeft... :S
En die auto is... Zucht, ik ga er geen verdere woorden aan vuil maken. Als iemand zich afvraagt hoe ver je door kan schieten, zo ver dus. Hopeloos!
Arts  www.alphalog.nl


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
flappus  niet elke verandering is een verbetering


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #355 Gepost op: 16 oktober 2009, 03:02:27
Gezien de topictitel ... ja ... duidelijk het eerste.

In het artikel wordt gesproken dat hij "UITRUKT" en regelmatig eerder ter plaatse is dat proffesionele hulpverleners (of woorden van gelijke streking)

Dan kan je mooie striping en sierverlichting op je auto hebben ... (ik hoef de zin niet eens af te maken)
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


bdneema

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 146
Reactie #356 Gepost op: 16 oktober 2009, 12:07:18
Toevallig gevonden op markplaats: http://link.marktplaats.nl/272596884  :-\ .

Onze "Vriend" is op zoek naar spulletjes om zich nog verder te "Professionaliseren" ?  ???
Rode Kruis de Baronie (Breda), EX-SIGMA Breda, Lid noodhulp team MWB, EHBO instructeur, Lid van reddingsbrigade Breda en BHV-er


rjvaneyk

  • Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 579
Reactie #357 Gepost op: 16 oktober 2009, 15:23:47
Dat is nog niet het enigste.
Hij heeft totaal 4 vragen.
Airbaghoes, laptop, 27mc antenne en 27mc portofoon.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #358 Gepost op: 16 oktober 2009, 17:43:35
Je kan vraagtekens zetten bij zijn motivatie en professionalisme ... maar als hij dan (op de één of andere manier) toch eens in de situatie terrecht komt dat die airbaghoes nodig heeft ... is het niet verkeerd als hij hem heeft ... en op de juiste manier gebruikt.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #359 Gepost op: 16 oktober 2009, 18:08:39
en de gordijn airbags... En de stoel airbags? En de passagier airbag?