Lekker zo'n discussie waar alles op een hoop word gegooid.. en appels en peren met elkaar word gegooid..
Over de persoon P.v.G. is geloof ik wel genoeg gezegd...
Over zijn spullen... Alles wat hij mee neemt, mag hij in bezit hebben, eigenaar zijn en gebruiken.. Wettelijk is daar geen probleem mee..
Een stuwband kan je voor vele toepassingen gebruiken, van het geavanceerde oprollen van handdoeken tot spullen in je tas vastzetten, tot het uitlenen van materialen tot de meer medische bekende toepassingen.
Een pupillampje is handig voor punt verlichting in de modelbouw, tot het schijnen van licht in zeer kleine ruimten.. Ook inbrekers zijn blij met zo'n klein lampje..
De BIG wet is niet van toepassing op passantenhulpverlening, echter daarin wel toepassing voor alle georganiseerde vormen van eerste hulp, zoals evenementenhulpverlening. De wettelijk voorbehouden handelingen zijn van toepassing op iedereen, behalve passantenhulpverlening in echte noodgevallen. Aansprakelijkheidstechnisch moet je onderscheid maken.. Naast de Wet BIG , moet je ook kijken naar WOG, ARBO en strafrechtelijk, en kwaliteitsweg zorginstellingen..
M.b.t. zuurstof eerste hulp, kijk even waar de klepel hangt en er zijn genoeg discussies hier over het forum.. Medicatie toedienen valt niet onder wet BIG tenzij je een methode gebruikt die specifiek in BIG word genoemd..
Je kunt over de uitrusting zeggen, dat sommige dingen misschien niet slim zijn.. en andere wel.. Zullen over elk van die items een apart topic starten, dan word het namelijk veel overzichtelijker...
Hoewel ik vaak niet eens ben met Instructeur-EHV ben ik wel eens, dat de discussie zuiver gehouden kan worden.. En misschien opgesplits kan worden.. Actief modereren kan hier msischien mee helpen ? Misschien is het handig om de discussie op te knippen...