over wegafzettingen ga ik me niet bezig houden. hier hebben we een ovd voor die dat zo in een overleg met de andere diensten kort mag gaan sluiten. ik wil me in eerste instantie bezig houden met het ongeval zelf! laat de rogs ags ook maar deze kant opkomen voor een eventueel effectengebied (riool etc etc)
groot ongeval lijkt me zeker op zijn plaats! omdat er zowel benzine als diesel vervoerd word en niet nog niet bekend is wat er precies lekt en waterwinning etc etc graag de sb ter plaatsen. (aanrijtijd?) aan alle voertuigen die nog komen direct de opdracht geven dat ze al het beschikbare schuim (alcoholbestendig) meenemen! dus alle aanhangertjes zijn heel welkom! (wel opletten dat er niet 2 schuimsoorten door elkaar heen gaan want alcohol bestendig en niet alcoholbestendig vinden elkaar lekker en eten elkaar weer op waardoor je minder overhoud dan wat je erop gooit!)
aangezien het voertuig op zijn kant ligt en er een plas op de grond ligt waarvan we nog niet weten wat het exact is (benzine 33 1203) 33 zeer brandbaar ga ik hier mijn prioriteit opleggen! ik wil zo snel mogelijk en in ieder geval met explosiemeter (of gasdeteciemeters voor de "zeikers" onder ons de juiste benaming
) weten wat de vloeistof is. slaat de meter niet uit dan ook even zonder ademlucht ruiken of het benzine of diesel is. (diesel lekkage kan ook uit de brandstoftank van de vrachtwagen komen.
terwijl 1 en 2 dit aan het doen zijn bouwen 3 en 4 samen met p schuim op. aangezienhet nog niet brand en ik snel een deken wil hebben kies ik voor middelschuim.
bemanning hv gaat zo snel mogelijk zorgen voor een waterwinning. (mogeljk onder het viaduct dat daar iets ligt.) wanneer hier niets te vinden is dan ook direct het gwt alarmeren.
personen die in de diverse voertuigen zitten laten zitten (en als ze bekneld zitten blijven ze wel zitten.....) ga ik deze nu er met een snelle redding uithalen en ik krijg een groter lek en ik trek ergens vonken dan heb ik een groter probleem.
dat we benedenwinds staan is niet interessant meer. zo snel als mogelijk weten wat het is en dan schuim eroverheen! voor eigenveiligheid doen we dit met ademlucht op want gaat hij branden heb je nog altijd net iets meer te vertellen dan zonder.
chemiepakekn denk ik nog niet eens aan. benzine is zeer brandbaar en zit best lekker zo'n strak getrokken overalletje.... en niemand staat zijn eigen auto ook met een chemiepak aan te tanken.
mijn eerste inzet is gedaan en nu kijken wanneer de 2de en 3de ts en ovd en de sb komen om verdere stappen te ondernemen.
ik kan vanaf hier moeilijk inschatten hoe gevaarlijk de situatie exact is maar ik zou op dit moment zeggen dat ggd wel naar personen toe kan maar dat we nog niet kunnen knippen etc. hier moeten we eerst ons klusje klaar voor hebben!