Integrale Veiligheidskunde

Auteur Topic: Integrale Veiligheidskunde  (gelezen 62420 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Daphne

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #80 Gepost op: 28 april 2015, 14:21:29
Beste allemaal,

Momenteel heb ik een Leerarbeidsplaats (LAP) bij Brandweer Hollands Midden (Veiligheidsregio Hollands Midden). Hierbij werk ik op het project STOOM. (Structureel Terugdringen van Ongewenste en Onechte brandmeldingen)
Ik ben 3e jaars IVK studente en voor het 4e jaar op zoek naar een andere LAP. Het liefste wel weer bij een veiligheidsregio. Ik wil namelijk in het laatste jaar mijn scriptie richten op grote/GRIP incidenten.
Een LAP houdt in dat IVK studenten (veelal van de Haagse Hogeschool) voor de periode van 40 weken, 32 uur per week mee werken in de organisatie. oftewel 4 dagen. De 5e dag is een verplichte dag om naar school te gaan. Er is geen opdracht vanuit school meegegeven, wat met een stage vaak wel zo is.

Heeft iemand tips voor mij om eens bij een bepaalde organisatie of iemand aan te schrijven voor eventueel een LAP plaats?
Ook zijn andere inzichten betreffende een onderwerp voor mijn scriptie welkom.

Ik hoor graag welke vraagstukken of interessante onderwerpen er onder jullie leven.

Alvast bedankt!
Daphne


IVKmeisje

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 20
Reactie #81 Gepost op: 9 juni 2015, 13:42:03
Citaat van: Daphne link=msg=1346624 date=1430223689
Beste allemaal,

Momenteel heb ik een Leerarbeidsplaats (LAP) bij Brandweer Hollands Midden (Veiligheidsregio Hollands Midden). Hierbij werk ik op het project STOOM. (Structureel Terugdringen van Ongewenste en Onechte brandmeldingen)
Ik ben 3e jaars IVK studente en voor het 4e jaar op zoek naar een andere LAP. Het liefste wel weer bij een veiligheidsregio. Ik wil namelijk in het laatste jaar mijn scriptie richten op grote/GRIP incidenten.
Een LAP houdt in dat IVK studenten (veelal van de Haagse Hogeschool) voor de periode van 40 weken, 32 uur per week mee werken in de organisatie. oftewel 4 dagen. De 5e dag is een verplichte dag om naar school te gaan. Er is geen opdracht vanuit school meegegeven, wat met een stage vaak wel zo is.

Heeft iemand tips voor mij om eens bij een bepaalde organisatie of iemand aan te schrijven voor eventueel een LAP plaats?
Ook zijn andere inzichten betreffende een onderwerp voor mijn scriptie welkom.

Ik hoor graag welke vraagstukken of interessante onderwerpen er onder jullie leven.

Alvast bedankt!
Daphne

Misschien Veiligheidsbureau bij de Veiligheidsregio Kennemerland? Ik weet dat daar iemand zat met een LAP (die is net klaar omdat zij afgestudeerd is).


etnuts

  • student IVK
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
  • Student IVK
Reactie #82 Gepost op: 30 juni 2015, 22:51:52
Zal ik ook mijn verhaal dan posten ? :p

Na een aantal jaar particuliere beveiliging gedaan te hebben de keuze gehad tussen security management en IVK. toch voor IVK gekozen, voornamelijk omdat het breder is. Ik ben nu 3e jaars in Utrecht, ga volgend jaar opnieuw het 3e jaar doen (laten we het er op houden dat dit schooljaar veel gebeurt is "thuis" en dat ik daarom geen stage heb gelopen). Ik ben wel in de rondte aan het kijken voor een stage (met een voorkeur voor de preparatie en repressie) maar ik loop tegen een blok op. Ik woon zelf nabij Amsterdam, op nog geen 15 minuten rijden van zowel VR-AA, VRZW en VRK. Toch lijken er nergens stages te zijn. ook bij particuliere organisaties lijkt het haast onmogelijk om een stage te vinden. ik heb meermaals de verschillende VR's aangeschreven en contact gezocht maar steevast "nee het is nu niet mogelijk voor ons om een stage te bieden".

Hebben jullie misschien tips ? ik raak de laatste periode ongemotiveerd in de opleiding; ik vind het echt enorm interessant maar als er geen stages voor te vinden zijn, hoe zit het dan met werk ? ik zou graag de opleiding politiekundige gaan volgen na de opleiding, hoewel ik in elke repressieve organisatie wel mijn ei kwijt kan. Alleen die enorme muur waar ik steeds tegen aan loop tijdens het zoeken van een stage, is zo demotiverend.

alvast bedankt !
- Erik
Veiligheid is het geborgen voelen, in de wetenschap dat, mocht er wat kwaads geschieden, er altijd hulp zal zijn om de veilige situatie te doen wederk


SpaX

  • Handhaver Openbare Ruimte (Domein 1), DHW controleur, Student IV
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 196
Reactie #83 Gepost op: 1 juli 2015, 00:40:47
Kan je niet bij een gemeente aan de slag? Ik ga over 2 jaar ook mijn stage lopen bij mijn werkgever (gemeente)
Al mijn berichten zijn op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn (vroegere) werkg