Man doodgestoken om eieren gooien - Almere 14-07-2007

Auteur Topic: Man doodgestoken om eieren gooien - Almere 14-07-2007  (gelezen 14790 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Gepost op: 19 juli 2007, 22:18:20
Wat vooraf ging:
Een man is Zaterdagmiddag overleden aan het gevolg van een steekwond. De man die in zijn Citroen Berlingo over de zomerstraat reed werd door 3 jongens bekogeld met eieren. Nadat de bestuurder van de auto was uitgestapt en er wat van zei ontstond er een discussie met de 3 daders van Antilliaanse afkomst. Hierop werd door één van de jongens, vermoedelijk de jongste, een zogeheten rambomes getrokken en stak de man in ondermeer de rug. De man raakte zijn longen en zijn aorta.

Op afwachting van de ambulance die uit Zeewolde moest komen verleenden agenten eerste hulp. Na aanleiding van het vele bloedverlies is de man in het Flevoziekenhuis overleden.

De politie heeft 2 jongens aangehouden in de leeftijd van 15 en 18 jaar. Een andere jongen van 16 jaar meldde zichzelf bij de politie. Op de plaats van de steekpartij is uitgebreid onderzoek verricht. De politie heeft ook de auto in beslag genomen.

Volgens de partij van Geert Wilders is het schandalig dat het zo lang heeft moeten duren voordat er een ambulance kwam. Ook vinden zij het absurt dat Almere maar 2 ambulances ter beschikking heeft.
Tekst: 112-Almere.nl

Donderdag 19 Juli word er een stille toch gehouden voor de overleden Henk Schuurman. De tocht vindt donderdagavond van 19.30 tot 21.00 uur plaats. Er wordt verzameld op het parkeerterrein bij Albert Heijn aan het Globeplein. Vandaar wordt gelopen naar de Zomerstraat waar de fatale steekpartij plaatsvond.
Tekst: Almere Vandaag


Tocht voor doodgestoken Henk Schuurman
Voor de zaterdag middag doodgestoken Henk Schuurman werd door familie, vrienden en buurtbewoners een toch gehouden. Tijdens deze toch werden strijdkreten geroepen als 'we vergeten je niet' en 'Politiek kom in actie'. Door de broer en de neef van de overleden Henk werd een speach gehouden. Ook was er een vertegenwoordiger van de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders. Geert Wilders kon zelf niet komen omdat hij zich in het buitenland bevindt.

De familie, vrienden en buurtgenoten vinden dat de politiek nu in actie moet komen en dat er te veel gedoogd wordt. De Partij voor de Vrijheid (Geert Wilders) heeft kamervragen gesteld. Bijvoorbeeld waarom het zo lang duurde voor een ambulance arriveerde.








Vertegenwoordiger Geert Wilders (Partij voor de Vrijheid)



Foto's: Max Le Blanc / www.112-Almere.nl

Tfoe als je daar staat doet het toch wel wat met je. Zeker als je dan hoort dat de ambulance uit Zeewolde moest komen! Overigens waren de leeftijd vanaf 15-18. Dat is mijn leeftijd! Echt absurt. De speaches van de broer en neef én vertegenwoordiger Geert Wilders waren erg heftig (en vooral duidelijk)!

Geert Wilders (PVV) zat zelf in het buitenland, anders was hij óók aanwezig geweest.




Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #1 Gepost op: 25 juli 2007, 19:26:29
Ambulance te laat bij steekpartij Almere

Uitgegeven: 25 juli 2007 12:14
Laatst gewijzigd: 25 juli 2007 15:41

ALMERE - De ambulance is vorige week zaterdag te laat aangekomen bij de dodelijke steekpartij in Almere. Dat heeft de Hulpverleningsdienst Flevoland woensdag gezegd. Bij de steekpartij in de Zomerstraat kwam een 56-jarige man uit Almere om het leven.
Hans Vink

De twee beschikbare ambulances in Almere waren die bewuste zaterdagavond bij andere spoedgevallen en daarom moest een ziekenwagen uit Zeewolde bijstand verlenen. Het duurde twintig minuten voordat deze ambulance ter plaatse was. De norm is een kwartier.

"Een heel vervelende samenloop van omstandigheden", aldus een woordvoerster van de dienst. Ze noemt het spijtig en begrijpt dat nabestaanden van het slachtoffer geen boodschap hebben aan capaciteitsproblemen bij de hulpdiensten. Ze kan niet zeggen of het slachtoffer het wel had gered als de ambulance eerder was gekomen. "Hij was er al zeer ernstig aan toe."

Geen maatregelen

In de avonduren zijn er in Almere, een stad met ruim 180 duizend inwoners, twee ambulances beschikbaar. Volgens de Hulpverleningsdienst Flevoland komen de ambulances in 92 procent van de gevallen wel op tijd. Het te laat komen bij de steekpartij is voor de hulpdienst geen aanleiding om maatregelen te treffen.


De raadkamer van de rechtbank Lelystad heeft woensdag bepaald dat twee verdachten (16 en 18) van de steekpartij vast blijven zitten. Het voorarrest van het tweetal is met een maand verlengd.

Moord

Justitie ziet de 16-jarige jongen uit Almere als hoofdverdachte. Hij wordt verdacht van moord dan wel doodslag. De derde verdachte (15) komt volgende week vrij, zo meldde het Openbaar Ministerie dinsdag al.

Het slachtoffer reed in zijn auto door de Zomerstraat en werd bekogeld met eieren. Toen hij uitstapte om de jongens hierop aan te spreken, ontstond ruzie waarbij de man werd gestoken. Hij overleed later in het Flevoziekenhuis in Almere aan zijn verwondingen.

Bron: Nu.nl


His Royal Dudeness Mr Pirovano

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #2 Gepost op: 26 juli 2007, 10:15:50
Hier wordt duidelijk een populistisch sla-tje uit geslagen :o!


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #3 Gepost op: 26 juli 2007, 20:12:34
het moest toch een STILLE toch voorstellen, als ik de foto's zo zie was die alles behalve stil!!
beetje populistisch gedrag van wilders, denk niet dat hij veel weet over ambulance voorziening in NL.
Golly
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #4 Gepost op: 26 juli 2007, 20:17:24
Nee het werd in de krant gezet als stille tocht, nooit werd door de organisatie van de tocht beweerd dat het 'stil' zou zijn... :| En het ging meer over het rechtsysteem dan over de ambulancevoorziening. Maar zeg zelf, 2 ambulances voor zo'n grote stad is niet veel?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5 Gepost op: 26 juli 2007, 20:25:41
Maar zeg zelf, 2 ambulances voor zo'n grote stad is niet veel?

Ben ik helemaal met je eens, alleen vraag ik me altijd af, als die ambulance nou wel op tijd had geweest, had ie dan nog wel geleefd? Dit betwijfel ik dus ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #6 Gepost op: 26 juli 2007, 20:30:38
Jup vroeg ik me ook af.

Maar hij was geraakt: messteek in zijn zij, door zijn Aorta, en zijn long geraakt. Veel bloedverlies dus de kans is vrij klein... Echter wat niet in het nieuws is is dat op dezelfde dag ook een man van hoogte was gevallen. Ook hier (praktisch om de hoek bij de steekpartij) kwam de ambulance ná 15-20 minuten en deze kwam wél uit Almere... :-\ Weer 5 minuten hierna het traumateam en een 2e ambulance.


rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 533
  • ambu
Reactie #7 Gepost op: 26 juli 2007, 21:05:25
wel goede informatie geven max tussen de 1e en de 2e ambu zat ongeveer 10 meter. de almeerse ambu was op het moment van de melding met een patient onderweg van almere buiten naar het flevoziekenhuis in stad en de andere ambu moest dus uit zeewolde komen. dit is volgens mij een normale gang van zaken. het wordt volgend jaar nog erger want in zeewolde verschijnen al berichten dat die ambu dan in de kern van zeewolde wordt geplaatst in plaats van halverwege zoals nu. dat scheelt al snel 5 minuten


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #8 Gepost op: 27 juli 2007, 01:15:24
wel goede informatie geven max tussen de 1e en de 2e ambu zat ongeveer 10 meter.
Mja hier kunnen we nog lang over discussieren... ::)


His Royal Dudeness Mr Pirovano

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 37
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #9 Gepost op: 28 juli 2007, 00:10:26
Ik bedoelde dat De Partij voor de Vrijheid zich minder druk had gemaakt over
'ambulancezorg' indien de daders autochtoon hadden geweest.