GRIP 2 Windhoos richt grote schade aan - Vierhouten 26-07-2007

Auteur Topic: GRIP 2 Windhoos richt grote schade aan - Vierhouten 26-07-2007  (gelezen 7337 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mrpddnos

• EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #30 Gepost op: 26 juli 2007, 23:44:40
Kom kom niet klagen als je er nu uit moet hoort het erbij. Ik kan straks ook gebeld worden dat ik er heen moet sowat het is je werk dus ga je gewoon.
daar heb je gelijk in ;-) ik klaag ook niet. zeg alleen dat het geen pretje is nu een o&v te krijgen. maarja. gelukkig staat alleen nunspeet stand-by. Maarja... hier in de veiligheidsregio word wel alle Rode Kruis bij een daadwerkelike alarmering gealarmeerd. maarja... we zien wel. tot nu toe lijkt het er op dat er geen alarm de deur uit gaat... anders was dat, als je eht mij vraagt, alang gedaan
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie

William206

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #31 Gepost op: 26 juli 2007, 23:45:16
Ik ben in Vierhouten geweest. Een hele grote chaos. Zeker is dat er géén gewonden zijn gevallen. Dit bericht komt van een politieman dus dat zit wel goed denk ik...
Men vermoedde dat er so waren, daarom opgeschaald, zowel brandweer als ambu, ook de traumaheli is tp geweest maar is na ongeveer 3 kwartier/een uur weer vertrokken.
Dat ze nog even bezig zijn is wel heel zeker...

Het betreft overigens geen 300 bomen maar ongeveer 150, waarvan er één of enkele op/tegen het hotel zijn neergekomen.

William206

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #32 Gepost op: 26 juli 2007, 23:47:13
Kom kom niet klagen als je er nu uit moet hoort het erbij. Ik kan straks ook gebeld worden dat ik er heen moet sowat het is je werk dus ga je gewoon.

Hoezo?? Als het goed is had je er al lang gezeten toch? Welke functie vervul jij dan tp als ik vragen mag??

Atego

• Forum gebruiker
  • Waar geen vuur is is ook geen brand
    • Brandweer Nunspeet
Reactie #33 Gepost op: 26 juli 2007, 23:50:16
En hoeveel liggen er op de auto's? of viel dat ook mee
Met vriendelijke groet   www.brandweer-nunspeet.nl

mrpddnos

• EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #34 Gepost op: 26 juli 2007, 23:52:58
Ik ben in Vierhouten geweest. Een hele grote chaos. Zeker is dat er géén gewonden zijn gevallen. Dit bericht komt van een politieman dus dat zit wel goed denk ik...
Men vermoedde dat er so waren, daarom opgeschaald, zowel brandweer als ambu, ook de traumaheli is tp geweest maar is na ongeveer 3 kwartier/een uur weer vertrokken.
Dat ze nog even bezig zijn is wel heel zeker...

Het betreft overigens geen 300 bomen maar ongeveer 150, waarvan er één of enkele op/tegen het hotel zijn neergekomen.

waar zijn de hotelgasten nu heen? ondergebracht in andere hotels?
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie

William206

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #35 Gepost op: 26 juli 2007, 23:53:45
En hoeveel liggen er op de auto's? of viel dat ook mee

Ow zow, op die fiets, je kunt dus als berger opgeroepen worden. Nou, ik denk dat je nog wel opgeroepen wordt. Als ik al enkele foto's bekijk zien sommige auto's er niet echt heel meer uit. Er hebben er aardig wat schade opgelopen, hoeveel durf ik niet te zeggen. Of er zware schade is qua auto's durf ik ook niet te zeggen, maar de kans is groot dat je er nog wel heen moet ;)

Atego

• Forum gebruiker
  • Waar geen vuur is is ook geen brand
    • Brandweer Nunspeet
Reactie #36 Gepost op: 26 juli 2007, 23:56:11
Laat het maar komen William ik ben er klaar voor en ben met 10 minuten TP haha. Ik heb de wagen voor de deur dus ik ben er zo. Ik wacht nog even af.
Met vriendelijke groet   www.brandweer-nunspeet.nl

William206

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #37 Gepost op: 26 juli 2007, 23:58:27
waar zijn de hotelgasten nu heen? ondergebracht in andere hotels?

Volgens mij zijn er nog gasten in het hotel, zag er nl. wel mensen lopen in het hotel toen ik wegging. Er ligt aan de rechterkant alleen een boom tegen het hotel. Waarschijnlijk kunnen ze daar niet slapen, want daar zitten slaapkamers die vermoedelijk beschadigd zijn (kappotte ruiten e.d.). Enkele kamers waren sowieso niet in gebruik i.v.m. opknappingsbeurt heb ik begrepen. De brandweer zal de situatie om het hotel wel veilig stellen (qua half omgewaaide bomen e.d.) Maar veel werk is dat niet omdat het hotel al aardig uit de bomen gekomen is, omdat er heel wat tegen de vlakte zijn gegaan :)  :| Ik vermoed dus dat de gasten op het hotel kunnen blijven, zijn er te weinig kamers, dan zullen ze elders onder moeten worden gebracht. Maarja, voordat je daar weg bent ??? :-[ Mag je eerst over heel wat bomen heen ;)

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #38 Gepost op: 26 juli 2007, 23:59:47
Wat ik gehoord heb is dat er veel bomen omgewaaid zijn in een bos en dat er mensen onder die bomen bekneld zitten, maar dat ze pas bevrijd kunnen worden op het moment dat de brandweer het veilig genoeg vind om het bos in te gaan. Er schijnen ook hulpkreten te komen uit het bos.
Dit is wat ik gehoord heb van iemand die ter plaatse geweest is, maar als ik het zo hoor gaat het alleen om omgewaaide bomen en verder geen slachtoffers, maarja, we wachten het persbericht maar even af.

William206

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #39 Gepost op: 26 juli 2007, 23:59:57
Laat het maar komen William ik ben er klaar voor en ben met 10 minuten TP haha. Ik heb de wagen voor de deur dus ik ben er zo. Ik wacht nog even af.

Ow, dan weet ik waarschijnlijk waar je ergens woont, zie daar tenminste heel vaak zo'n wagen staan ;) Vanaf die plek ben je wel snel weg ja ;)