Waardering door GHOR

Auteur Topic: Waardering door GHOR  (gelezen 4819 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Druifje

• Forum gebruiker
  • Je leeft maar zo kort en je bent zo lang dood.....
Gepost op: 30 juli 2007, 09:52:43
Wil even kijken hoe het in den lande is gesteld met de waardering vanuit de GHOR voor de vrijwilligers van het SIGMA....

Bij ons in de regio (Brabant-noord) is de waardering voor de vrijwilligers vanuit het GHOR-bureau groot... Dit blijkt zich uit aanwezigheid vanuit het GHOR op de oefenavonden, jaarlijks een kerst-nieuwjaarsborrel maar ook diverse kleinigheden na afloop van een inzet. bijvoorbeeld een doos Merci na de doortocht van de vierdaagse, een leuke herrinnering na afloop van de open dagen Volkel etc etc etc.

Het bureau GHOR in onze regio laat iedere keer duidelijk merken blij te zijn met onze inzet en uitten hun waardering ook.

Nu was ik benieud hoe het in andere regio's is gesteld.....

De dingen waar ik tegen ben, die ben ik liever voor.....

pompbediende

• Meerdere functies
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 30 juli 2007, 10:12:27
Dat vind ik best netjes dat het zo is geregeld, maar vind je het zelf ook belangrijk dat het steeds gebeurd..?  ???  Zo zijn er in elke disipline natuurlijk veel vrijwilligers, welke allemaal erg  belangrijk zijn en welke niet gemist kunnen worden, maar als elke vrijwilliger van welke instelling ook steeds moet worden beloond, weet ik niet precies wanneer het ophoud of wanneer het voldoende is.  Je bent tenslotte bij de instelling  voor elkaar, om elkaar te helpen. Om daar nu elke keer een apart bedankje voor te geven door middel van iets te geven vind ik  persoonlijk niet nodig.  ;)  Maar een jaarlijkse bbq met elkaar is natuurlijk wel een goed iets, het bevorderd tenslotte ook de teamgeest  :D
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #2 Gepost op: 30 juli 2007, 15:50:14
Ik hoor bij dezelfde club als Druifje en ik vind het belangrijk dat de GHOR op verschillende manieren laat blijken dat onze vrijwillige inzet door hun gewaardeerd wordt. Ik zie het geven van dit soort kleinigheden dan ook niet als beloning maar als blijken van waardering.
Ik ben er van overtuigd, dat geen van mijn collega's hun mate inzet zal laten afhangen van de fysieke blijken van waardering.

Druifje

• Forum gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2007, 12:06:36
Nodig is het uiteraard niet, maar leuk is het wel! het zijn maar kleinigheden, maar hier blijkt wel de waardering en vooral betrokkenheid vanuit de GHOR uit....

logistiek

• Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 10 september 2007, 13:23:24
dames en Heren,

deze topic is toch wel zo'n beetje gelijk aan de topic van sigmabep die de vraag gesteld heeft over de kerst attentie???

gewaardeerd worden doe je volgens mij altijd rond deze dagen toch???

groet

logisteik 8)

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #5 Gepost op: 13 september 2007, 12:01:55
Hier in de regio worden we ook gewaardeerd, ondanks dat we niet na iedere oefening "iets" krijgen.
Jaarlijks een uitje in de vorm van een teambuildingsdag op een locatie is hier de waardering.
Bijv. varen in Giethoorn, survivaltocht in de bossen en een brug maken op 12 mtr hoogte bijv.

Binnenkort gaan we ook weer. Een erg leuke locatie is er weer gekozen.

Voor mij hoeft dat ook niet zo een attentie na iedere inzet/ oefening o.i.d.
De overige vrijwilligers van het RK die (sommige wekelijks) een inzet doen als Eerste Hulpverlener
krijgen toch ook niet iedere keer een attentie.
En wat zijn we nou meer als die collega's......
We hebben alleen maar een beetje extra opleiding gehad, we blijven (de meeste) ook RK mensen.
Je creeërt er m.i. ook een soort van spanningsveld mee, omdat lang niet altijd iedereen mee kan doen.
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

Druifje

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 16 september 2007, 10:15:40
Even voor de duidelijkheid: het gaat me er ook niet om dat we na afloop van iedere inzet iets krijgen, verre van dat zelfs...

het gaat me er alleen om dat ik merk dat bij ons in de regio vanuit GHOR de waardering erg groot is.