Trauma of onwel?

Auteur Topic: Trauma of onwel?  (gelezen 3728 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Gepost op: 15 augustus 2007, 12:23:36
Wat ik me afvraag... wat zijn de inzetten die je het 'leukst' vindt om te doen: een trauma zoals -bijvoorbeeld- een ongeval met beknelling of een onwelwording zoals een intoxicatie, infarct, etc.?

Arts  www.alphalog.nl

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2007, 12:27:46
Nou ik heb gestemd maakt me niet uit omdat elke actie op een inzet boeiend is, aangezien er vaak niks gebeurt.
Trauma's heb ik nog niet echt ervaring mee, das dat zou ook wel boeiend zijn maar de melding onwelwording kan ook vanalles betekenen.
Groetjes Golly
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2007, 21:01:19
Nou ik heb gestemd maakt me niet uit omdat elke actie op een inzet boeiend is, aangezien er vaak niks gebeurt.
Trauma's heb ik nog niet echt ervaring mee, das dat zou ook wel boeiend zijn maar de melding onwelwording kan ook vanalles betekenen.
Groetjes Golly

Ik gok dat Delta doelde op Ambulancepersoneel  :P maar neem me niet kwalijk als dat niet zo is  :)

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #3 Gepost op: 15 augustus 2007, 21:08:50
Inderdaad ;)
Arts  www.alphalog.nl

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #4 Gepost op: 15 augustus 2007, 23:06:02
oeps... d8 ik eerste instantie dat t topic in ehbo stond... naja dan trek je dr maar een maakt niet uit vanaf..
 :-X
Golly
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 16 augustus 2007, 01:18:08
Wat is het nut van deze topic? Kijken waar iemand op geilt?? (sorry voor de woordkeuze hoor)

leerlingAMBU

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 16 augustus 2007, 08:41:41
woordkeuze is inderdaad niet toepasselijk in dit forum, laten we het netjes houden

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #7 Gepost op: 16 augustus 2007, 12:40:34
De reden dat ik dit vraag is dat er globaal twee soorten spoedritten zijn: ongevallen en onwelwordingen (combinaties daargelaten). Ik vraag me gewoon af of men liever het 'technische' van de traumatologie heeft (beknellingen etc.) of het 'nadenken en puzzelen' van een onwelwording. Beide hebben zo hun charme (er van uitgaand dat je van je werk houdt), en ik ben erg benieuwd wat men het leukst/interessants vindt.
Arts  www.alphalog.nl

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 16 augustus 2007, 16:02:37
Wat is het nut van deze topic? Kijken waar iemand op geilt?? (sorry voor de woordkeuze hoor)

Is dit zo een rare vraag dan van Delta? Ik vindt het een hele normale vraag, is verder toch niet sensatie bewust of kijken waar iemand op "geilt?"

Ik ben er ook wel nieuwsgierig naar, een B vervoer is overigens iets heel anders als een ongeval beknelling bijvoorbeeld en kan me voorstellen dat iemand dat leuker vindt  ::)

Karim

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 16 augustus 2007, 16:54:21
De reden dat ik dit vraag is dat er globaal twee soorten spoedritten zijn: ongevallen en onwelwordingen (combinaties daargelaten). Ik vraag me gewoon af of men liever het 'technische' van de traumatologie heeft (beknellingen etc.) of het 'nadenken en puzzelen' van een onwelwording. Beide hebben zo hun charme (er van uitgaand dat je van je werk houdt), en ik ben erg benieuwd wat men het leukst/interessants vindt.

Doe mij maar 'n combiniatie van beide, ik hou wel van 'n beetje afwisseling  ;)

Overigens is mijn werk 'n combinatie van beide aangezien wij geen B vervoer doen, maar naast bovenstaande soorten hebben we hier ook veel assaults en vecht-, steek- en schietpartijen en dat is eigenlijk weer 'n 3e soort melding, die we dan ook weer niet zo graag doen.

Wat ik zelf overigens wel bevredigend is zijn de onwelwordingen waar je direct resultaat ziet, bijv. een diabeet die bijna bewusteloos is en nauwelijks reageerd, en door de toegediende glucose binnen 10 minuten weer tegenover je staat en vraagt of je misschien zin heb in 'n kop thee.

Bij dat soort meldingen zie je direct het resultaat van je werk en dat geeft veel van ons voldoening.