Middelbrand loods - Waddinxveen - 15-08-'07

Auteur Topic: Middelbrand loods - Waddinxveen - 15-08-'07  (gelezen 6491 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

fire dept vincent

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 15 augustus 2007, 22:08:12
Alleen dan best wel raar dat de (afzet)linten zo vlak voor de brand neer gezet zijn. Of waren er meer voor de brand agenten die publiek\fotograven weg stuurde?


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #11 Gepost op: 15 augustus 2007, 22:12:18
Ranzige ramptoeristen, die jongens uit Gouda. Om nou zelfs een brandweerpakje te kopen en een ademluchttoestel gaat wel heel ver...... ;D ;D ;D
Ik heb me post gebasseerd op deze posting, ik was even in de veronderstelling dat de 2 foto's maakte  :-[   En onder de foto stond gluurders, dus het is een complete misvatting van me. Natuurlijk heb ik verder helemaal geen commentaar op of over de inzet van de jongens want ik ben er niet geweest, en  natuurlijk gaat de veiligheid van de mannen boven alles. Hopenlijk heb ik het een beetje recht gezet  :-[ :|
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #12 Gepost op: 15 augustus 2007, 22:18:19
Alleen dan best wel raar dat de (afzet)linten zo vlak voor de brand neer gezet zijn. Of waren er meer voor de brand agenten die publiek\fotograven weg stuurde?

Heeft waarschijnlijk te maken met asbest. ;)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #13 Gepost op: 15 augustus 2007, 22:21:08
No hard feelings...

Even terug naar die grote foto:

Is dat nu een straatwaterkanon wat daat staat of een lagedrukstraal die ze gefixeerd op de grond hebben gelegd?

Over die afzetlinten: staar je daar niet op blind. Een foto is een momentopname. Als er daarvoor de noodzaak is geweest om het gebied rond het incident verder te ontruimen, dan gaat men natuurllijk niet eerst de oude lintjes opruimen.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #14 Gepost op: 15 augustus 2007, 22:23:46


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #15 Gepost op: 15 augustus 2007, 22:34:04
343, never forget.


snowbully

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
  • Daar is van Lunteren.....
Reactie #16 Gepost op: 15 augustus 2007, 22:42:06
No hard feelings hoor, maar ik wil even kort aanvullen op de opmerkingen.
Allereerst, het ziet er 'grappig' uit en ik kan me ook voorstellen dat het er voor een leek een beetje bijzonder uit ziet.
De achtergrond echter: het betrof een garagebedrijfje waar in ieder geval een acetyleenfles op een laskar, diverse gasflessen en mogelijk een lpgtank aanwezig zou zijn. De bedreigde loods ernaast is voorzien van een behoorlijke gasolietank.
Het mag dan ook idd duidelijk zijn dat ze niet uitrusten van het plaatsen van het waterkanon, maar een veilige plaats gezocht of aangewezen hebben gekregen.
Voor wat betreft de opmerkingen over de helm en het pak; liever een witte helm uit één stuk dan een gele en een gat in je kop  ;D ;D

Volgens mij is het een klein waterkanon wat ingezet is. De lintjes zijn idd scheiding schoon en 'vuil' gebied.


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #17 Gepost op: 15 augustus 2007, 22:45:38
ik ben er  ook niet bijgeweest maar natuurlijk zitten ze daar niet omdat het zo comfortabel is dat snapt een kip zonder kop nog wel....
MAAR! en dat is dan het leuke van dit verhaal wat voor lens heeft de fotograaf???????
want o wat zijn wij veilig maar ja die fotograaf? ja die kijkt maar wat hij doet.

Ik vind het gewoon een superfoto die je uit moet vergroten en in de kazerne moet hangen of iemand met zijn afscheid mee moet geven!
en erg flauw van de mensen die reageren die niet tegen een geintje kunnen!

Dit is humor en veiligheid zullen ze zeker aan hebben gedacht maar hoe vaak krijg je de kans om zoiets op de foto te zetten?


fikkie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 718
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #18 Gepost op: 15 augustus 2007, 22:48:22
No hard feelings hoor, maar ik wil even kort aanvullen op de opmerkingen.
Allereerst, het ziet er 'grappig' uit en ik kan me ook voorstellen dat het er voor een leek een beetje bijzonder uit ziet.
De achtergrond echter: het betrof een garagebedrijfje waar in ieder geval een acetyleenfles op een laskar, diverse gasflessen en mogelijk een lpgtank aanwezig zou zijn. De bedreigde loods ernaast is voorzien van een behoorlijke gasolietank.
Het mag dan ook idd duidelijk zijn dat ze niet uitrusten van het plaatsen van het waterkanon, maar een veilige plaats gezocht of aangewezen hebben gekregen.
Voor wat betreft de opmerkingen over de helm en het pak; liever een witte helm uit één stuk dan een gele en een gat in je kop  ;D ;D

Volgens mij is het een klein waterkanon wat ingezet is. De lintjes zijn idd scheiding schoon en 'vuil' gebied.

sorry je was me net voor!

ja een acetyleen afsluiter kun je beter niet van dichtbij bekijken ;) ;) ;)


Joris

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,491
Reactie #19 Gepost op: 15 augustus 2007, 23:51:07
MAAR! en dat is dan het leuke van dit verhaal wat voor lens heeft de fotograaf???????
want o wat zijn wij veilig maar ja die fotograaf? ja die kijkt maar wat hij doet.
Ik zal je wel verkeerd begrijpen maar het is een Nikkor 55-200mm/2.5-5.6.  :)
343, never forget.