Stabiliseren van een auto na een ongeval

Auteur Topic: Stabiliseren van een auto na een ongeval  (gelezen 9999 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #20 Gepost op: 11 september 2007, 09:09:56
stabiliseren door middel van bandenlek steken is echt egdateerd en een jaren 80 methode, duurt te lang, te sensationeel en weinig effectief, auto gaat nl. alsnog 4x bij leksteken verzakken/instabiel worden end at wl je dus net niet, trapezium blokken plaatsen is stukken sneller en effectiever. Als auto teveel beweegt is stabilisatie meestal wel de vraag van het ambuteam, het is onzinnig om elke auto waarin iemand met 'de fameuze melding 'nekklachten na aanrijding'' zit automatisch meteen te gaan stabliseren laat staan dmv. banden lek te steken......

Als je goed leest zie je dat ik het over banden leeg laten lopen heb en niet over lek steken. wij draaien de ventielen uit de banden na het plaatsen van stophout zodat de auto echt op het stophout staat, is echtwel een stuk stabieler en het kan gecontroleerd gedaan worden. En weet je wel hoeveel veerkracht banden hebben?   Droom maar verder over de jaren 80......... O0
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”


Uitgerust!

  • Veiligheids functionaris overheid, vrijwilliger BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 589
  • Pluk de dag!
Reactie #21 Gepost op: 11 september 2007, 09:18:27
@ Korsakoff en rene Bedankt jullie geven meerwaarden aan deze discussie O0 O0 O0 O0 O0
@ Firefamke je kan wel alles volgens het boekje doen, maar dat is meer een leiddraad je moet zelf wel kunnen nadenken en afwegen of het boekje wel toepasbaar is en dat bij elke uitruk weer opnieuw. :-*
“Loop niet voor me, want ik volg niet.  Loop niet achter me, want ik leid niet.  Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”