Tatra

Auteur Topic: Tatra  (gelezen 79829 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #160 Gepost op: 17 oktober 2015, 02:20:52
Citaat van: mark hes link=msg=1378822 date=1444992860
Waarom zou je voor een Tatra kiezen als Ginaf een zelfde voertuig levert met ook nog eens dezelfde cabine als de Tatra.  :)
Omdat een TATRA een totaal ander chassis en wiel ophanging heeft, waardoor de rit in het terrein comfortabeler,stabieler maar met name omdat het chassis terreinvaardiger is als een GINAF.

De enige reden om een GINAF te kiezen is omdat een GINAF hogere aslasten mag hebben als een TATRA.
Als het om terreinvaardigheid gaat is een TATRA superieur.


88TOMTOM

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #161 Gepost op: 17 oktober 2015, 16:11:26
 Tatra chassis -  Force ,  Phoenix


88TOMTOM

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #162 Gepost op: 17 oktober 2015, 17:09:32

Tatra Phoenix Euro 6 ...


88TOMTOM

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #163 Gepost op: 26 oktober 2015, 09:31:33


88TOMTOM

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #164 Gepost op: 26 oktober 2015, 09:33:03


88TOMTOM

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #165 Gepost op: 26 oktober 2015, 09:34:18

Foto : Andrej Blaho


88TOMTOM

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 271
Reactie #166 Gepost op: 26 oktober 2015, 09:38:09
4 x  Tatra Force 6x6 - 325 kw , VHJ AČR , CAS 30/9000/540-S3VH , KARBOX Hořice ...

VOJENSKÁ HASIČSKÁ JEDNOTKA
https://www.facebook.com/VHJacr


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #167 Gepost op: 26 oktober 2015, 10:31:25
Citaat van: Firefighter1970-b.d. link=msg=1378884 date=1445041252
Omdat een TATRA een totaal ander chassis en wiel ophanging heeft, waardoor de rit in het terrein comfortabeler,stabieler maar met name omdat het chassis terreinvaardiger is als een GINAF.

De enige reden om een GINAF te kiezen is omdat een GINAF hogere aslasten mag hebben als een TATRA.
Als het om terreinvaardigheid gaat is een TATRA superieur.
Late reactie mijnerzijds, alleen bovenstaande klopt niet helemaal.

De TATRA zoals hier getoond mag in Nederland niet eens de weg op vanwege de bouw van dit chassis, de eisen voor Nederlandse toelating kunnen niet worden gehaald door een andere dan toegestane productie mogelijkheid.
TATRA levert wel een chassis dat in Nederland is toegestaan maar dan is het voertuig ineens geheel vergelijkbaar met de GINAF, ook levert laatst genoemde bijna hetzelfde chassis wel zoals de TATRA maar ook deze mogen hier in Nederland niet de weg op. Deze worden dus ook veelal gebouwd voor de mijnbouw ed.

Dat de TATRA in het terrein superieur is weet ik niet, maar ik weet wel dat ze op de weg een hel zijn ( uit ervaring ).
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


jadjong

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 557
Reactie #168 Gepost op: 26 oktober 2015, 21:14:59
Waar wordt het chassis op afgekeurd?


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #169 Gepost op: 27 oktober 2015, 01:54:31
Citaat van: mark hes link=msg=1378822 date=1444992860
Waarom zou je voor een Tatra kiezen als Ginaf een zelfde voertuig levert met ook nog eens dezelfde cabine als de Tatra.  :)
En van wie is die cabine? Van DAF.