Omdat een TATRA een totaal ander chassis en wiel ophanging heeft, waardoor de rit in het terrein comfortabeler,stabieler maar met name omdat het chassis terreinvaardiger is als een GINAF.
De enige reden om een GINAF te kiezen is omdat een GINAF hogere aslasten mag hebben als een TATRA.
Als het om terreinvaardigheid gaat is een TATRA superieur.
Late reactie mijnerzijds, alleen bovenstaande klopt niet helemaal.
De TATRA zoals hier getoond mag in Nederland niet eens de weg op vanwege de bouw van dit chassis, de eisen voor Nederlandse toelating kunnen niet worden gehaald door een andere dan toegestane productie mogelijkheid.
TATRA levert wel een chassis dat in Nederland is toegestaan maar dan is het voertuig ineens geheel vergelijkbaar met de GINAF, ook levert laatst genoemde bijna hetzelfde chassis wel zoals de TATRA maar ook deze mogen hier in Nederland niet de weg op. Deze worden dus ook veelal gebouwd voor de mijnbouw ed.
Dat de TATRA in het terrein superieur is weet ik niet, maar ik weet wel dat ze op de weg een hel zijn ( uit ervaring ).