ehbo curcus verslag

Auteur Topic: ehbo curcus verslag  (gelezen 49642 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #100 Gepost op: 5 december 2007, 13:01:09
Excuses, inmiddels de drukke school periode voorbij :-*

Les 11

Vanavond hebben we eerst een korte herhaling gehad vanaf het begin afaan. De docent had een vragenlijst opgesteld en we namen de eerste 10 vragen door. Van wat de vitale funties zijn tot het aanleggen van een verband.

Na een half uur begon het extraatje van de EHBO curcus. De extra curcus verbandleer. We konden de andere verbandjes al, dus nu was het tijd voor iets meer variatie. Vanavond leerden we hoe we vingers moesten verbinden. (Steriel gaasje, dotje watten, hydrofieltje of natuurlijk een snelverbandje.) Best leuk om te doen. We herhaalden meteen nog even het mitella leggen en dat was maar goed ook want ik geloof dat niemand de truuc meer wist.

Ook hebben we de hoofdwond behandeld. Best leuk wat je allemaal kunt doen met zo'n 3-kante doek. Het was wel even laggen hoe het eindresultaat eruit zag. (Snelverband, rolletjes afknippen, en op de wond leggen. Vervolgens de 3-kante doek als een soort hoofddoek op het hoofd aanbrengen).

Tot slot hadden we ook nog het verbinden van een hand als je alleen een mitella bij de hand had. Mitella op een iets speciale manier om de hand heenwikkelen. Zit niet stevig maar het is in ieder geval iets.

Best leuk practijklesje :D


(Les 10 zal ik nog even opzoeken in mijn aantekeningen, het was niet zo byzonder... Een theorielesje over de weerstand geloof ik)


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #101 Gepost op: 11 december 2007, 14:14:51
Maar wat veel bealngrijker is... wanneer volgt het examen? We zullen met zijn allen voor je duimen :D
It's me!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #102 Gepost op: 11 december 2007, 16:31:33
Ehm de 16e les is examen dus het duurt nog even. Zit ook vakantie tussen :)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #103 Gepost op: 11 december 2007, 22:59:04
Les 12

Vandaag een theorie les (gaap). De verschillende punten tussen verbranding, onderkoeling en bevriezing doorgenomen. Aan het begin v/d les ook nog een aantal examenvragen doorgenomen die mogelijk voor zouden kunnen komen.

Beeeetje doorbijten dit lesje.

Vanaf nu bezit ik alle kennis om het ehbo diploma te halen.

les 13: verbandleer
les 14: alle herhaling
les 15: alle herhaling
les 16: examen

Volgende week de overige verbanden uit het verbandleer boekje. Hoe de knie te verbinden, welk verbandje bij welk probleem etc... De extra verbandleer buiten het ehbo-examen om.


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #104 Gepost op: 12 december 2007, 13:13:48
wat bij jullie de extra verband leer is zit bij ons gewoon in het examen ::)
flappus  niet elke verandering is een verbetering


hv-engeltje

  • brandweervrouw, instructeur EHBO - brandweer en aanverwante zaken
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • Instructeur: van alle markten thuis
Reactie #105 Gepost op: 12 december 2007, 15:41:53
Dat klopt, hij wordt gewoon in de EHBO opleiding mee gegeven, maar niet apart geexamineerd 8) Zouden de cursisten teveel moeten doen op het examen  ::)
It's me!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #106 Gepost op: 12 december 2007, 22:59:38
Het verbandleer word bij ons wel appart afgenomen ::) Én we zouden iets van een extra 'stempel' krijgen op het ehbo diploma...


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #107 Gepost op: 14 december 2007, 10:57:04
De aantekeningen m.b.t. aanvullende opleiding zoals bijv. verbandleer en AED-bediener etc. staan op de achterzijde van het Oranje Kruis diploma.
Wat betreft verbranding, bevriezing, onderkoeling, en verdrinking is er heel goed videomateriaal wat lessen over deze onderwerpen een stuk interessanter en leerzamer maakt, zeker in combinatie met een stuk praktijk met een LOTUS.
Succes alvast met het examen.

Kees  8)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #108 Gepost op: 15 december 2007, 23:42:36
Ja bedankt voor de aanmoediging :D

Ik hoop ergens volgend jaar na mijn curcus, alles nog wat uit te breiden met in iedergeval AED. Maar dat zie ik dan wel 8)


tebby

  • Verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,690
    • mijn hyves
Reactie #109 Gepost op: 16 december 2007, 17:54:56
en kinder
en sport
en wandel
:p
flappus  niet elke verandering is een verbetering