ehbo curcus verslag

Auteur Topic: ehbo curcus verslag  (gelezen 49643 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #110 Gepost op: 17 december 2007, 19:16:14
Kinder lijkt me ook nog wel interesant :P

Ik heb trouwens inmiddels ook mijn camera tas volgestauwt met een aantal ehbo middelen ::) , oa zo'n folie deken, driekante doek, wat verbanden (snelverbanden etc.) en nog wat steriele gaasjes.  :P



kamphuis

  • Gast
Reactie #111 Gepost op: 17 december 2007, 23:19:23
Vergeet je de pleisters niet? Die heb je het vaakst nodig!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #112 Gepost op: 18 december 2007, 16:04:53
Present, en in verschillende stukjes geknipt zodat ik geen schaartje hoef mee te nemen.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #113 Gepost op: 18 december 2007, 22:35:03
Les 13

Vandaag verbandleer.

Het verbinden van verstuikingen stond centraal. Knie verbinden, pols verbinden en enkel verbinden. Best leuk om te doen. Overigens bedenk ik me nu in dat ik alle informatie van het ehbo+verbandleer nu achter de rug heb, en dat na de kerstvakantie de algemene herhaling begint.

Ook hebben we de stompverband gehad. (Snelverband goed aantrekken en 1 rolletje vastbinden, watten, en dan een ideaaltje er strak omheen wikkelen. Als het bloed er al uitspuit, dan een snelverband erop houden en goed aandrukken.

Nou topic, tot over een paar weken.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #114 Gepost op: 9 januari 2008, 00:14:35
Les 14
Vandaag na 2 weken pauze algemene herhaling gehad. Sjonge jonge wat was iik hier blij mee, was geloof ik alles alweer vergeten...

Na een opfrissing van hoe alles ook al weer zat mbt bewustzijn en wondjes en behandeling kwam het weer naar boven en kwam alles goed. Verder valt er weinig over te vertellen, volgende week reanimatie herhaling en overig.

Oja we hadden vanavond nog wel de lotus op bezoek, sjonge jonge complimenten hoor!  :o

Nog 1 les tot het examen, word tijd 8)


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #115 Gepost op: 14 januari 2008, 23:07:58
Les 15. De laatste!!

Vanavond de laatste les gehad. Deze les mochten we zelf bepalen wat we nog wilden oefenen, het reanimatie werd zowiezo beoefend. Verder hebben we de stabiele zijligging getraind. Sjonge jonge wat belangrijk om dit weer ff onder de knie te krijgen. Nu vergeet ik het niet meer :D

Verder nog wat hand/vingerverbandjes voor het onderdeel verbandleer. Eigelijk zit het er allemaal wel in :)

Volgende week examen O0


Voor de mensen die het opvalt: Vandaag heb ik ehbo meegedraait op maandagavond, dit omdat ik morgenavond presentaties heb op school... ;)


kamphuis

  • Gast
Reactie #116 Gepost op: 15 januari 2008, 22:31:35
Heeeeeeeeel veel succes. Wedden dat je 't haalt?

Marco


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #117 Gepost op: 15 januari 2008, 22:38:58
Haha bedankt en ik mag het hopen... :)


Kolkkie

  • Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 523
Reactie #118 Gepost op: 17 januari 2008, 23:48:07
Heey Max,

Ik zal volgende week voor je duimen. Veel succes met je examen  O0

Groetjes,

Mariska
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #119 Gepost op: 22 januari 2008, 15:55:37
Max, succes vanaaf en doe je best! 8)
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis