KNRM redt nu ook met helicopters!

Auteur Topic: KNRM redt nu ook met helicopters!  (gelezen 4711 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Gepost op: 9 september 2007, 13:58:52
Bron: http://www.nu.nl/news/1228107/10/KNRM_redt_vier_personen_uit_zee.html

DEN HELDER - De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) heeft zondagochtend vier personen gered nadat hun jacht tussen Vlieland en Terschelling was omgeslagen.

De opvarenden wisten over te stappen op een rubber vlot, waar een helikopter hen van afhaalde.

De kustwacht meldde dat zij rond 10.20 uur de eerste melding binnen kreeg dat het jacht in nood was. Naast de helikopter gingen ook vijf reddingboten en twee bergingvaartuigen ter plekke.

De kustwacht onderzoekt nog waar het gezonken jacht precies ligt en of het gevaar oplevert voor de scheepvaart.

Een goede ontwikkeling, nu nog sneller ter plaatse!

Henk

Brandpreventist

• Senior gebruiker

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 9 september 2007, 14:08:40
Ja, dit is misschien ook iets voor de reddingsbrigades! Als er dan een zeilboot met motorpech de haven niet in komt blaas je 'm zo naar zijn ligplaats!

Henk

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 9 september 2007, 14:28:24
Ja, dit is misschien ook iets voor de reddingsbrigades! Als er dan een zeilboot met motorpech de haven niet in komt blaas je 'm zo naar zijn ligplaats!

Henk
Is dat geen mooi klusje voor jou Henk,voor op de randmeren? 8) ;D

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 9 september 2007, 15:20:47
Waar staat dat de KNRM deze redding heeft gedaan ?

Colin

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 9 september 2007, 15:34:49
Waar staat dat de KNRM deze redding heeft gedaan ?

Bron: http://www.nu.nl/news/1228107/10/KNRM_redt_vier_personen_uit_zee.html

DEN HELDER - De Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij (KNRM) heeft zondagochtend vier personen gered nadat hun jacht tussen Vlieland en Terschelling was omgeslagen.  
De opvarenden wisten over te stappen op een rubber vlot, waar een helikopter hen van afhaalde.

De kustwacht meldde dat zij rond 10.20 uur de eerste melding binnen kreeg dat het jacht in nood was. Naast de helikopter gingen ook vijf reddingboten en twee bergingvaartuigen ter plekke.

De kustwacht onderzoekt nog waar het gezonken jacht precies ligt en of het gevaar oplevert voor de scheepvaart.

Een goede ontwikkeling, nu nog sneller ter plaatse!

Henk

Groeten, Colin

nick1107

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 9 september 2007, 15:37:51
uit dat bericht kan ik niet opmaken dat de knrm nu ook heli's heeft .
of zie ik het nu helemaal verkeerd :|

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 9 september 2007, 15:40:22
Ik las juist de bron van het bericht van Henk, en ik kon de tekst niet rijmen met wat Henk schreef...

Ik schat in dat de journalist zijn bericht heeft gecorrigeerd...
De foto's die bij het verschillende artikelen staan,op de verschillende nieuwssites kloppen ook niet bij het bericht...

Om de primeur te hebben, mag je wel wat te overdrijven..

Henk kennende had hij kunnen inschatten dat dit berichtje verkeerd was weer gegeven..

nick1107

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 9 september 2007, 15:44:34
de foto's bij het bericht op nu .nl kloppen 9 van de 10 keer niet bij het verhaal

gister stond er een bericht over een Duitse heli die was neergestort met een foto er naast van de Nederlandse politie heli

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 9 september 2007, 16:15:54
Zo lust ik er nog wel een, ik moet weten dat een journalist onzin opschrijft!

Het stuk is inmiddels gecorrigeerd, de kop is nu:

Citaat
Helikopter redt vier personen uit zee
Uitgegeven: 9 september 2007 13:25
Laatst gewijzigd: 9 september 2007 15:14
DEN HELDER - Een helikopter heeft zondagochtend vier personen gered nadat hun jacht tussen Vlieland en Terschelling was omgeslagen en gezonken. Dat maakte de kustwacht bekend.
En dat is mooi.

Ben ik nou zo slim of is hij nou zo dom...

Henk

@nick1107

Voorwaarde voor een relevante reactie is het kunnen lezen.
Als er staat dat de KNRM 4 mensen heeft gered en even verder staat dat dat met een heli is gedaan heeft de KNRM dus ineens heli's.

Ik erger me al lange tijd aan de onkunde van sommige "journalisten". Als ik mijn auto een servicebeurt laat geven en er wordt ruitensproeiervloeistof berekend terwijl ik het flesje vóór het weg brengen expres nog even heb gevuld met water en dreft om 7,50 euro uit te sparen, hoe betrouwbaar is het dat de rest van de werkzaamheden wel echt is uitgevoerd?

Hoe betrouwbaar is de rest van het verhaal als de kern van het bericht al niet klopt?

SUKKELS zijn het!

Henk