Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1204996 keer)

0 gebruikers (en 134 gasten bekijken dit topic.

TheDavey100

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 209
    • Rozenburg Report


Wouter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,542
Reactie #2631 Gepost op: 20 november 2011, 10:24:04
Control man van de Engine bepaalt niet de keuze welke diamater slang er gebruikt wordt, dat doet de bevelvoerder(Officer, Lt). De control man schat het benodigde aantal lengtes in, en zorgt dat de slang die door de Nozzleman en Back-up man wordt ingezet zonder problemen op de plek komt. Ik denk dat de officer in eerste instantie dacht dat het meeviel, opdracht gaf voor de lichtere Ld slang, en toen bij nadere verkenning de opdracht wijzigde vanwege de brand intensiteit.
Let ook op de bemanning van de tweede engine, komen naar de eerste Engine om daar een eventuele straal vanaf in te zetten (nozzelman) heeft een losse straalpijp in zijn handen. De MPO(MotorPumpOperator) in korte broek  ;) komt zijn collega van de eerste Engine te hulp.
Andere tactiek, en techniek, anders maar niet fout 8)

Ik dacht altijd dat de inzet van welke slang altijd onder verantwoordelijkheid viel van de control man. Weer wat geleerd.
De straalpijl van de 2e nozzleman en de 2e pompbediende die meteen gaat helpen viel me ook al op.

Word wel allemaal mooi uitgelegt in dit filmpje.

http://www.youtube.com/watch?v=wAQuHQZNfqY


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2632 Gepost op: 20 november 2011, 13:00:17


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #2633 Gepost op: 20 november 2011, 14:16:08
;) Waar dacht je dat ik mijn informatie vandaan haalde, naast veel literatuur en contact met amerikaanse collega's
Voor de hele serie, FDNY Close-up, werkwijze Engine Co, Ladder Co, Medical Services en Special Operations zie: http://www.nyc.gov/html/fdny/media/video/fdny-series/index.shtml
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2634 Gepost op: 20 november 2011, 14:25:48
Control man van de Engine bepaalt niet de keuze welke diamater slang er gebruikt wordt, dat doet de bevelvoerder(Officer, Lt). De control man schat het benodigde aantal lengtes in, en zorgt dat de slang die door de Nozzleman en Back-up man wordt ingezet zonder problemen op de plek komt. Ik denk dat de officer in eerste instantie dacht dat het meeviel, opdracht gaf voor de lichtere Ld slang, en toen bij nadere verkenning de opdracht wijzigde vanwege de brand intensiteit.
Let ook op de bemanning van de tweede engine, komen naar de eerste Engine om daar een eventuele straal vanaf in te zetten (nozzelman) heeft een losse straalpijp in zijn handen. De MPO(MotorPumpOperator) in korte broek  ;) komt zijn collega van de eerste Engine te hulp.
Andere tactiek, en techniek, anders maar niet fout 8)
Houdt dit in dat de eerst aankomende engine volledig wordt ingezet ook door manschappen van andere engines voordat een volgende engine wordt ingezet?


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Reactie #2635 Gepost op: 20 november 2011, 14:45:11
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #2636 Gepost op: 20 november 2011, 16:10:07
Citaat
Houdt dit in dat de eerst aankomende engine volledig wordt ingezet ook door manschappen van andere engines voordat een volgende engine wordt ingezet?
Dat hangt er vanaf. De bezetting van een Eng.Co kan maar één straal inzetten, Nozzle man+Back-up man(1+2) en Control man(3)die de slangeleiding legt beheert, en doorvoert. De chauffeur (MPO) moet de waterwinning regelen. Vandaar dat ze de Engine graag dichtbij een Hydrant parkeren, (standard supply Strech) of stoppen bij een hydrant, de toevoerleiding van wagen trekken en naar het pand rijden rijden, of voor het pand stoppen de aanvalsleiding er af halen, (voldoende lengte=controlman) waarna de MPO de Engine naar een Hydrant rijdt.(reverse lay/stretch)
Omdat de eerste Eng.co op zeker water heeft zal men dus voor een tweede straal makkelijker vanaf deze Eng.Co werken, en de pomp heeft meer dan voldoende capaciteit om meer dan één straal LD te voeden.
Maar soms moet een tweede straal via een andere weg in het pand worden gebracht en dan kan de Battalion Chief de opdracht geven om van de 2e Eng. co een straal in te zetten, omdat die een betere positie heeft. Door de tweede Eng.Co "vrij" te houden en zijn eigen Hydrant te laten nemen kan deze ook makkelijker aan bijvoorbeeld een Tower ladder ;) gekoppeld worden om het waterkanon te voeden. In NY worden de autoladders niet gebruikt met torenstralen.
En als je dit zo leest valt mij één ding altijd op: ze zijn daar helemaal voorbereid om brand te bestrijden, en hebben hun operationele inzettactiek in tientallen jaren tot in de puntjes fijn geslepen. Moet ik niet in mij eigen keuken kijken, kan nog heel wat verbeterd worden.
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #2637 Gepost op: 20 november 2011, 16:14:24
Erg leuk om te lezen O0
En het wordt wel duidelijk dat ze daar volledig inzetten op slagkracht, en ik ben het met je eens dat we hier nog wel het een en ander van hun kunnen leren.


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #2638 Gepost op: 20 november 2011, 17:15:10
Dank je, maar afgelopen een collega uit de USA aan onze kazerne gehad en die zag bij ons weer dingen waar hij laaiend ethousiast over was, en veel beter was als bij hun.  ;)
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland