Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's

Auteur Topic: Fotografen & Journalistiek gerelateerde video's  (gelezen 1205001 keer)

0 gebruikers (en 57 gasten bekijken dit topic.

TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #4190 Gepost op: 17 november 2013, 17:29:08
Volgens mij wordt er in 't donker ten alle tijde buiten de bebouwde kom geland. Dat is in ieder geval wel de afspraak. Maar dat is volgens mij meer voor 't geluid.  :)

Ik weet uit ervaring dat ze ook binnen de bebouwde kom landen 's nachts. Erg raar om wakker te worden, naar buiten te kijken en recht in de lampen van een heli te kijken. Dan check je nog wel 3 keert of je wel echt wakker bent.


Spartan

  • Verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 252
Reactie #4191 Gepost op: 17 november 2013, 18:25:06
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1220760 date=1384704514
Volgens mij wordt er in 't donker ten alle tijde buiten de bebouwde kom geland. Dat is in ieder geval wel de afspraak. Maar dat is volgens mij meer voor 't geluid.  :)

Spoed is toch spoed? om dan 3 km verderop te landen lijkt mij wat overdreven. Overigens hebben de meeste piloten eerst bij defensie gewerkt, dus die kunnen goed vliegen :), nog een leuk voorbeeld een tijd geleden in breda, net naast de kade landen http://www.bredavandaag.nl/fotoalbums/breda/ongeval-markendaalseweg/ongeval-markendaalseweg-005


Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #4192 Gepost op: 17 november 2013, 19:17:03
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1220760 date=1384704514
Volgens mij wordt er in 't donker ten alle tijde buiten de bebouwde kom geland. Dat is in ieder geval wel de afspraak. Maar dat is volgens mij meer voor 't geluid.  :)

Als aanvulling:
Buiten aaneengesloten bebouwing zoals de piloot het mij toen vertelde, vooral i.v.m. veiligheid e.d.
Student Technische Bedrijfskunde TU/e


mrveurope

  • HV geïnteresseerde systeembeheerder ICT
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 69
Reactie #4193 Gepost op: 17 november 2013, 19:23:39
En als je 'm niet kwijt kan, zet je toch alleen de arts eruit...

Skillful pilot :Air Ambulance Lands on Crash Barrier in Norway

User: SoJustWatch


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Brambd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 684
  • Student Integrale Veiligheidskunde
    • bramvanoosterhout.nl
Reactie #4195 Gepost op: 17 november 2013, 21:01:46
Citaat van: Heftrucker link=msg=1220751 date=1384702912
De piloten in NL zetten hem het liefst op een veldje of pleintje.
Echter, dat is niet altijd gewenst of mogelijk.
Dan kan men ook een kruising of T-splitsing uit kiezen.
Ik heb hier de LFL03 al eens op een dusdanig klein veldje zien landen waarbij de (jonge) boompjes meteen gesnoeid werden ;D maar ook een keer midden op een (niet al te drukke) kleine kruising.
Viel wel op dat het opstijgen in exact omgekeerde volgorde (opstijgen zoals je geland bent) gebeurde, dus achteruit vliegende.
Deze piloten lijken dus heel goed te weten wat wel of niet kan met dit type heli's.
Ik schat wel in dat er in het donker iets minder risico wordt genomen omdat dan niet alles 100% zichtbaar is, ondanks het nachtzicht.
Gaat ook wel eens fout...
http://www.youtube.com/watch?v=5WMcMo8EKfI?t=57s


Clifford Smit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174


Aram Mukanay

  • Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,067
Adviseur Risicobeheersing / Informatiemanager ROT bij Brandweer en Veiligheidsregio Amsterdam-Amstelland


Clifford Smit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174


Clifford Smit

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 174