sorry almar, ik denk dat je dat woord idioot wel weg kan laten, dat iedereen bij jullie in de buurt van de kazerne woont is een gelukkig toeval, maar in heel veel dorpen en steden moeten de mensen van soms wel 15 tot 20 km ver komen om een TAS vol te krijgen en moeten er dus langere afstanden afgelegd worden, en het zal je verbazen, de mensen gaan gewoon aan de kant voor je, zonder als een dwaas te hoeven te gaan rijden, bovendien in de kleinere gemeenschappen kent iedereen elkaar en weet dat je bij de brandweer zit en voor hun veiligheid zorgt, en dus gaan ze aan de kant als je het bordje aan hebt.
nogmaals het bordje geeft geen enkel recht, ook geen recht op voorrang, maar het geeft wel duidelijkheid
maar zo krijgt een politie, ambu of brandweerauto met alleen een blauwlicht aan ook geen voorrang, want dat heeft hij ook niet, alleen bij ons wel, want ik ga niet op de stoel van een rechter zitten om te beoordelen of hij dit wel of niet heeft, iemand die met zijn lichten knippert of toeterend door het verkeer raast krijgt van mij ook voorrang, mischien heeft hij wel iemand op de achterbank met een slagaderlijke bloeding en moet snel ergens heen.
kort geleden is bij ons in de regio een voertuig staande gehouden die met knipperende lichten en toeterend met grote snelheid reed, na aangesproken te zijn door de politie, die constateerde dat er twee behoorlijk zieke mensen op de achterbank zaten en bij gebrek aan een ambulance(alle waren bezet) door de huisarts naar het ziekenhuis werden vervoerd, politie is er voor gaan rijden met OGS en andere politieauto's hebben kruispunten af gezet, kijk zo kan het ook, maar als er nog geen begelijding voor zit om dan iemand maar voor dwaas of idioot uit te maken en hem dan aan de kant probeert te drukken is mijns inziens erg dom, ik ga nog altijd van de juiste bedoellingen van een bestuurder uit en gun hem het voordeel van de twijfel, en zit er nou toevallig een idioot achter mij die willens en wetens om mij heen wil, nou die mag van mij, want zo iemand heb ik veel liever voor mij dan achter mij.
nog een ander verhaal, vorigjaar ben ik tijdens het naar de kazerne rijden voor een uitruk voormij dwars gezeten door iemand die voor mij reed en totaal niet van plan was om op te schieten, sterker nog hij ging gewoon op zij rem staan, toen hij dit voor de tweede keer deed kon ik niet op tijd remmen en raakte zijn bumper, ik ben doorgereden naar de kazerne en hij kwam mij achterna en werd op de kazerne opgevangen door de collega's, politie was door collega's al gewaarschuwd en snel ter plaatse, meneer kon kiezen, het opzettelijk in gevaar brengen van een mede weggebruikers, het onnodig stoppen midden op een weg waar geen noodzaak toe was en het hinderen van mede weggebruikers, hij was heel snel weg.