Oranje zwaailamp/flisters

Auteur Topic: Oranje zwaailamp/flisters  (gelezen 2883 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Gepost op: 1 oktober 2007, 20:49:35
In hoeverre is een oranje zwaailamp/flitsers op je privé auto toegestaan?
Op een ander forum las ik dat het gewoon is toegestaan...




Gast

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2007, 21:15:14
De zoekfunctie werkt op dit forum heel goed  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 2 oktober 2007, 00:51:07
In hoeverre is een oranje zwaailamp/flitsers op je privé auto toegestaan?
Op een ander forum las ik dat het gewoon is toegestaan...

Een voertuig mag niet voorzien zijn van verblindende of knipperende verlichting buiten de standaard verlichting.

Of er een haan naar kraait als jij met je auto half in de berm hangt, bij bijv. werk als wegwerker dat is iets anders, maar zoals Chevy al zegt, gebruik de zoekfunctie eens....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #3 Gepost op: 27 november 2007, 21:12:37
hmm, nou volgens officieel antwoord van de RDW mag je, wanneer nodig, wel degeljik oranje zwaailichten op je voertuig hebben, hoeft ook niet meer op het kenteken te staan.
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #4 Gepost op: 27 november 2007, 21:38:49
Regeling Optische en geluidssignalen:
Artikel 5
Bij de volgende werkzaamheden of omstandigheden moet een voertuig, indien de kans bestaat dat het voertuig niet tijdig door andere weggebruikers wordt opgemerkt, geel zwaai- of knipperlicht voeren:

a. werkzaamheden ten behoeve van de hulpverlening op of langs de weg met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen;
 
b. werkzaamheden ten behoeve van wegen, werken of inrichtingen op, aan, in of boven wegen, daaronder begrepen gladheidsbestrijding of sneeuwruimen;
 
c. werkzaamheden met kennelijk daartoe ingerichte motorvoertuigen voor de hulpverlening aan en het repareren of bergen en wegslepen van voertuigen;
 
d. vervoer van ondeelbare lading voorzover het voertuigen betreft waarvoor krachtens het Voertuigreglement ontheffing is verleend inzake de afmetingen van deze voertuigen of hun lading;
 
e. het begeleiden van transporten waarvoor een ontheffing is verleend, voor zover die begeleiding uit de ontheffing voortvloeit en dit geschiedt met daartoe speciaal uitgeruste voertuigen;
 
f. het begeleiden van militaire colonnes;
 
g. het rijden met landbouw- of bosbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid, of daardoor voortbewogen aanhangwagens, die, met inbegrip van de lading, breder zijn dan 2,60 meter.
CN NRK


Gast

  • Gast
Reactie #5 Gepost op: 27 november 2007, 23:15:14
Leuk, maar de Regeling Optische en Geluidssignalen is een

Citaat
Regeling houdende aanwijzing hulpverleningsdiensten, omschrijving werkzaamheden en omstandigheden en vaststelling van optische en geluidssignalen

Particulieren en motorbegeleiding vallen mijns inziens, en naar beste weten, niet onder hulpverleningsdiensten en dus ook automatisch niet onder de Regeling OGS.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #6 Gepost op: 28 november 2007, 07:42:10
Leuk, maar de Regeling Optische en Geluidssignalen is een

Particulieren en motorbegeleiding vallen mijns inziens, en naar beste weten, niet onder hulpverleningsdiensten en dus ook automatisch niet onder de Regeling OGS.

Dat klopt Chevy Van.  ;)
greetz,  Enrique