Vrijstelling max 20 jaar brandweerdienst

Auteur Topic: Vrijstelling max 20 jaar brandweerdienst  (gelezen 4970 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

firemanr

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 14 oktober 2007, 12:32:39
dat is een hele goede ruud.
Ik heb wel het "geluk"dat mijn vrijwillige jaren meetellen als bezwarende functie wat me uiteindelijk 1 jaar flo scheelt.

20 jaar geldt ook alleen maar voor bezwarende functie! dus een echte repressieve taak. Maar ben je voor 1 jan 2006 aangenomen heb je geen last van die 20 jaar.

Maar heb je interesse om beroeps te worden?

Dan heeft ie nu in ieder geval iets om over na te denken..... ::) Een baan als beroepsbrandweerman, wat niet betaald en dan over 20 jaar eruit geknikkerd worden en mag je nog iets anders doen.... :-X Sjonge, daar zou je het voor doen.... :-\

Jacco

• Junior gebruiker
  • **
  • Al aangemeld op Brandweervrijwilligers.nl?
    • Vakvereniging Brandweer Vrijwilligers
Reactie #11 Gepost op: 14 oktober 2007, 14:55:32
Je kan het ook omdraaien.

Tot je 35ste vrijwilliger zijn bij het korps in jouw buurt en een goede carriere opbouwen. Vervolgens beroeps worden en tot je 65ste zit je dan onder de pannen!

Er is immers toch geen mooier beroep dan brandweerman of vrouw!
Heb jij je al aangemeld op http://www.brandweervrijwilligers.nl?

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 14 oktober 2007, 15:06:30

Tot je 35ste vrijwilliger zijn bij het korps in jouw buurt en een goede carriere opbouwen. Vervolgens beroeps worden en tot je 65ste zit je dan onder de pannen!

35 + 20 = 55  ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 14 oktober 2007, 18:40:03

Dan heeft ie nu in ieder geval iets om over na te denken..... ::) Een baan als beroepsbrandweerman, wat niet betaald en dan over 20 jaar eruit geknikkerd worden en mag je nog iets anders doen.... :-X Sjonge, daar zou je het voor doen.... :-\

Tegen die tijd is het al weer aangepast. Ik geloof niet dat er iemand is die het mee gaat maken om na 20 jaar te verdwijnen.

Jacco

• Junior gebruiker
  • **
  • Al aangemeld op Brandweervrijwilligers.nl?
    • Vakvereniging Brandweer Vrijwilligers
Reactie #14 Gepost op: 14 oktober 2007, 19:33:19
Wat te denken van degene die nu mee moeten doen aan de levensloopregeling? Die regeling zal de 65 ook niet gaan halen.

Dat de optelling 35 + 20 geen 65 is, klopt helemaal. Foutje van mij.
Maar dat komt omdat er op dit moment de leeftijdsgrens van 35 gesteld wordt en ik een voorstel voorbij zag komen om deze te gaan opschroeven. Goed dat ik scherp gehouden wordt!
Heb jij je al aangemeld op http://www.brandweervrijwilligers.nl?

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 14 oktober 2007, 20:08:34
Tegen die tijd is het al weer aangepast. Ik geloof niet dat er iemand is die het mee gaat maken om na 20 jaar te verdwijnen.

Maar je tekent wel een contract voor 20 jaar... Als ze tegen die tijd 'problemen' met je hebben (lastig OR lid...?  ::)), is dat een mooie tijd om een aantal mensen te lozen. In het leger werkt het ook al zo...

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #16 Gepost op: 15 oktober 2007, 08:11:49
ik denk en dat de eerste generatie (deze dus) die voor 20 jaar getekend hebben die ook echt hebben. als dat een paar jaar zo gegaan is zullen ze het misschien wel terug draaien maar deze mensen zullen het moeten ondervinden voor er iets terug gedraaid word.
dan zal blijken dat het niet werkt en kan er weer iets aan de regeling gedaan worden.