Politieagent of beveiliger?

Auteur Topic: Politieagent of beveiliger?  (gelezen 1789 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Mystique

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 360
Gepost op: 7 oktober 2007, 13:32:45
Ik sprak mijn oom gisteravond (politieagent in opleiding) en die zei dat er agenten zijn die, als mensen vragen wat ze doen voor werk, zeggen dat ze beveiliger zijn om discussies over boetes, wetjes, etc te voorkomen.

Ik vraag me af, wat zou jij zeggen en vind je het begrijpelijk?


*leegheid*


mon3aantje

  • Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 670
Reactie #1 Gepost op: 7 oktober 2007, 14:02:11
Je krijgt toch altijd het idee dat je het moet opnemen voor de politie organisatie. Ik vind het een schitterende job en het is dan ook erg vervelend om altijd maar weer op verjaardagen die bekende discussies te moeten voeren over het bekeuren voor 2 kilomter te hard rijden of waarom we op de stoep parkeren en waarom we door het rode verkeerslicht heen rijden zonder O&G. Iedereen weet het altijd beter en iedereen heeft er wat over te zeggen. Op een gegeven moment gaat het bij mij er het ene oor in en het andere oor er weer uit. Wel is het jammer dat mensen zo oppervlakkig kijken en denken. Politiewerk is zoveel meer dan alleen bonnen schrijven maarja dat hoef ik op een hulpverleningsforum natuurlijk niet uit te leggen  ;)
Feit wat ook vaak grappig is om te zien is dat de mensen met de meeste kritiek vaak ook altijd het meest geintresseerd zijn in de "Spannende" verhalen. Kom ik op een verjaardag zal ik nooit zelf over mijn werk beginnen juist om discussies te vermijden. Vertel ook niet de spannende verhalen anders zit je weer heel de avond over je werk te praten. Als er over begonnen wordt geef ik antwoord om vervolgens heel snel weer over te stappen op een ander onderwerp. Tijdens vakanties zeg ik meestal dat ik voor de overheid werk op kantoor. Lekker saai en dan krijg je ook geen vragen. Heerlijk op vakantie zonder over je werk na te hoeven denken of over je werk praten!