Erg leuk trouwens om te lezen over de "rampenzender" Tv Rijnmond, terwijl men totaal geen idee heeft waar men het over heeft. Het aanleggen van een live-verbinding is niet een-twee-drie geregeld, zeker niet als alles "live-kanalen" bezet zijn. En als er dan verbinding is en "voorbijgangers" gaan ook nog even met hun autootje over de kabels heen rijden die vervolgens het begeven...tja dan is het inderdaad allemaal erg lastig ja! En dan nog geeneens gesproken over de gebrekkige voorlichting van de hulpdiensten naar de media.......
Wil zeker niet beweren dat ik weet waar ik het over heb
Denk wel dat het geheel aan posts m.b.t. Radio/TV Rijnmond/Binnenmaas.nl/Crisis.nl duidelijk maakt dat er
iets mis is in de protocollen voor informatievoorziening richting het publiek. Of dat nu bij de hulpverleningsinstanties, de overheid of de media ligt doet denk ik niet zo ter zake. Natuurlijk is dat een beetje een open deur, het is altijd zo. Maar toch: kabels kapot gereden? Daar hebben ze kabelbruggen voor hoor.. Live kanalen bezet? Het is toch een ramp, daar moet toch direct capaciteit voor vrijgemaakt kunnen worden?
Om het op Rijnmond toe te spitsen: feit is dat er in m'n herinnering rond 13:30 uur op TV Rijnmond verscheen dat er snel een extra nieuwsuitzending zou volgen en deze pas na 15:00 uur werkelijk uitgezonden werd. Op Radio Rijnmond gebruikte men een (m.i. misplaatste) tune uit een soort kermisattractie om aan te kondigen dat er iets mis was. Nu viel het achteraf mee, maar als er gewonden vallen zit je niet te wachten op een lolbroek die Bep van Klaveren en een 'breaking news'-tune belangrijker vindt dan hetgeen er aan de hand is, zeker niet op een aangewezen rampenzender. :|