Nog maar een keer voor de duidelijkheid: we mixen de kip en het ei door elkaar. Zolang de KNRM/reddingsbrigade gratis hulp verleent is er geen plek voor een berger, en ook geen noodzaak. De KNRM doet het toch wel voor niets.
Juist in Urk is dit precies wat Post in de media al aangaf te zullen doen: zich terugtrekken. Niet omdat het winter is maar omdat er geen geld verdiend kan worden. Gelukkig is de situatie op het water uniek. Als er een hobbyist hier met overheidssubsidie of donaties van Jan en alleman gratis geluidsinstallaties gaat verstrekken is het met Audio Rent ook gauw gedaan, daar kan ik niet tegenop. (of gratis brood, of gratis vlees bedenk maar wat).
In gesprek met een wethouder bracht deze naar voren dat ook voetbal-kantines een zelfde probleem vormden voor de commerciele horeca. Ik bracht naar voren dat het pas het zelfde werd als de barkeeper van de voetbal kantine bij het plaatselijke cafe naar binnen zou gaan en na om stilte geroepen te hebben iedereen uitnodigt om bij hem een pilsje te gaan pakken omdat dat geen 2 euro zoals hier, doch slechts één euro kost, mogelijk gemaakt door de belangeloze inzet van de vrijwilligers van de bardienst en de plaatselijke sponsors.
En bij een leeglopend cafe roepen dat ie geen recht van bestaan heeft omdat ie op zondag middag als iedereen in de sportkantines zit zijn kroeg dichtgooit. "zie je wel, Dit geeft dus aan waarom de kroegen niet altijd in het uitgaansleven volledig mee kunnen functioneren."
Wel vergelijkbaar: een hobbyist draait hier lekker zwart voor weinig in een cafe,
Holy moly volle bak, maar alles piept en kraakt, geen gehoor. Staat tegen middenacht de DJ aan de deur terwijl ik lekker een filmpje aan het kijken ben, of ik zijn kapotte installatie even na wil kijken want hij komt er niet uit....
Nog ff! Henk