Maar ook de KNRM treft hierin blaam, wellicht is zij hier zelf de oorzaak van deze fustratie. Hier in midden Nederland lukt het de bergers veel beter om als eerste te arriveren, waardoor juist KNRM weer gefustreerd wordt. Inmiddels is het verwijderd, dus ik kan geen oordeel vellen over de inhoud, maar kan wel raden naar de strekking.
Zo accepteerde woensdag 6 augustus 2008 een boot met motorstoring ondanks het waarschuwende telefoontje van de KNRM toch de hulp van de Huizer berger Jacht Service Huizen (JSH) en werd (terwijl de ook op de opname staande Ronduit van RB Naarden gewoon teruggaat naar de post nadat hen na controle blijkt dat met de mensen alles ok is) de schipper van het jacht met pech -onderwijl reeds door de Cobra van JSH op sleep genomen- nog even door de bemanning van Gooijer op het matje geroepen: hoe ze zo stom konden zijn om er in te trappen een sleep van een berger te accepteren, we hadden je nog zo gewaarschuwd!
De schipper van het motorjacht was verbijsterd en vol onbegrip over deze reactie van de KNRM.
De motor van het jacht werd tijdens het slepen door Jacht Service Huizen zelfs van een nieuwe impellor voorzien waardoor de schipper zijn vakantie kon voortzetten, dat maakte 'm gelukkig wel weer blij.
Nee, de schipper had er geen spijt van dat hij "er in getrapt was".
Later op deze dag nam JSH nog twee bootjes met motorpech voor zijn rekening, overigens zonder bemoeienis van de KNRM.
Fustratie is menselijk en het gebeurt aan beide zijden dat dit ontaardt in niet professioneel gedrag. Er helpt maar één handeling om oorlog te voorkomen en dat is goede communicatie met afspraken waarin alle parijen zich in kunnen vinden.
Vooropgesteld dat we niet het eigen- maar het belang van de hulpvrager op de eerste plaats moeten zetten.
radioverkeer motorjacht met kapotte impellorHenk