Ik weet niet hoe het bij jullie werkt, maar hier is de reddingsbrigade uitgerust met C2000, waardoor wij meteen weten dat we met een geregistreerde partner te maken hebben. In zoverre heb je dus wel gelijk, het dient om een bevestigde bron/contact te gaan. Dat er goed uitgeruste hulpverleners soms overgeslagen worden klopt, omdat er dan geen convenant is met de desbetreffende. In dit geval is dat echter niet het geval
is het geen tijd dat Hoge gaat praten met de Kustwacht om ook de gelieerde status van de Kuwa te krijgen net asl Andijk?
kun je ook beschikken over c/p 2000 \
Dat was ook al een oplossing ons aangedragen door de politiek. Daar gaat het niet om.
Het gaat over het gebruik van C2000 als PRIMAIR systeem voor ongevallen bestrijding op het water. En daar ben ik dus tegen. Het aansluiten van HOGE op C2000 verandert daar niets aan.
De marifoon moet terug in de VC van de brandweer. De marifoon is het primaire systeem voor de waterhulpverlening.
Secondair kun je dan de details regelen op C2000, zoals de plek waar je aan land gaat, waar de trauma heli staat enz.
Gisteren ook weer geen enkele communicatie met de brandweer Eemland, kwamen op mij afgerend om te vragen of alle zeilertjes op het Eemmeer nu terecht waren. Koop dan een scanner! Dat was allemaal allang kortgesloten op 67!
Ik sta hierin niet alleen, de KNRM (als gelieerde wel in het bezit van C2000) is het volledig (op dit gebied dan) met mij eens, gisteren nog gesproken met de heer Bogaart hierover.
De zeilertjes die kwijt waren op het Eemmer werden door RB Blaricum weer alleen gemeld op C2000, ik kwam daar bij toeval achter doordat de Gooijer van de KNRM weigerde een politieboot op verzoek gedaan op kan 16 van de Blaricum 1 op sleeptouw te nemen, voorrang gevende aan "de drenkeling". Twee boten voor een drenkeling leek mij wel genoeg dus ik bemoeide me wel met de boot zonder brandstof. Bleek het later om 11 vermisten te gaan waaronder 8 onderkoelde drenkelingen.
Had ik de politieboot ook nog maar even laten liggen als ik dat geweten had.
Het loopt dus gewoon nog niet lekker. Het valt niet mee de landhulpdiensten en de waterhulpdiensten samen te laten werken zonder dat de waterdiensten zich als landiensten gaan gedragen.
Op het water 1 op 1 de landprotocollen toepassen dat gaat niet, daar is iedereen het over eens die met verstand van zaken iets in de melk te brokkelen heeft. Maar het gebeurt wel meer en meer.
Ook het KWC is soms in de war. Wordt alles uitgebreid gealarmeerd om van huis te komen terwijl wij al op het water zijn op een paarhonderd meter afstand, ingemeld op 16 en wij horen niets. Als wij het niet op tijd door hadden dat er iets aan de hand was was er een vertraging in de hulpverlening opgetreden van 10 minuten, wat bij levensbedreigende situaties fataal kan zijn.
Nogmaals, het zou allemaal veel beter kunnen. Het zou niet uit moeten maken wie er achter de panelen zit, maar dat doet het wel...
Henk